Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 51)
Pacelle van Goethem IJs verkopen aan eskimo's
De psychologie van overtuigen
Wat geeft persoonlijke overtuigingskracht? Wat maakt ideeën overtuigend? Overtuigen lijkt pure magie, maar wordt in dit boek feilloos ontrafeld tot één geheim. Pacelle van Goethem beschrijft in dit boek precies wat nodig is om onweerstaanbaar te worden. Deze jarenlange bestseller is volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe inzichten, voorbeelden en nog meer praktische tips. Van Goethem biedt een revolutionair model, inzicht in de psychologie van overtuigen, gebaseerd op hersenonderzoek en...
Nederlands | 5 uur 17 minuten (456 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2021
Luisterboek (digitaal)
Harry van Dalen | Kees Koedijk De kleine Keynes
Zijn vooruitstrevende visie samengevat
De kleine Keynes is een handige samenvatting van het gedachtegoed van de Britse econoom John Maynard Keynes, een veelzijdig intellectueel die een grote betrokkenheid voelde bij het wel en wee van de wereld. Keynes ontwikkelde zijn vooruitstrevende visie als antwoord op de grote vraagstukken van zijn tijd: de nasleep van twee wereldoorlogen en de daaruit voortvloeiende depressie en werkloosheid. Zijn werk en visie hebben echter niet aan belang en relevantie ingeboet. Veelvuldig werden zijn ideeën...
Nederlands | 2 uur 16 minuten (195 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Pacelle van Goethem De psychologie van overtuigen
hoorcollege IJs verkopen aan eskimos
Wat geeft persoonlijke overtuigingskracht? Wat maakt ideeën overtuigend? Overtuigen lijkt pure magie, maar wordt in dit boek feilloos ontrafeld tot één geheim. In IJs verkopen aan eskimo's biedt Pacelle van Goethem een revolutionair model, inzicht in de psychologie van overtuigen, gebaseerd op hersenonderzoek en haar voortdurende onderzoek naar de best practices. Ze vertelt precies wat nodig is om onweerstaanbaar te worden. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 1 uur 16 minuten (52 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2013
Luisterboek (digitaal)
Jo De Poorter Het Kairos-effect
Over de maakbaarheid van het moment
In ongekend risicovolle tijden van ChatGPT, datacriminaliteit en misinformatie leert Het Kairos-effect ons hoe we via een aantal nieuwe principes opnieuw grip krijgen op de volle kracht van onze communicatie en de eindeloze mogelijkheden ervan. Kairos is de oude Griekse god van de opportuniteit en de gelegenheid, en op zijn vleugels reikt communicatie-expert Jo De Poorter een aantal concrete handgrepen aan om sleutelmomenten in bedrijfsen professionele communicatie maakbaar, stuurbaar en realiseerbaar...
Nederlands | 200 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2023
E-book
Taha Riani Kan ik dat nog wel zeggen?
Waarom ik me ongemakkelijk voel bij inclusie
Heb je jezelf ooit betrapt op voorzichtigheid in je woorden of angst om godverdomme het ‘verkeerde’ te zeggen wanneer het over inclusie gaat? Je bent niet alleen. Het is een gevoelig onderwerp waar velen mee worstelen. We willen het juiste doen, maar de weg ernaartoe kan onduidelijk zijn. Maar wat als ik je vertel dat het geheim om inclusie te bevorderen juist ligt in het omarmen van het ongemakkelijke? Ja, je leest het goed! Dit boek gidst je door die gevoelens heen en biedt je de tools om zelfverzekerd...
Nederlands | 200 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2023
E-book
Robbert Wigt Supergaaf
De overtuigende taal van Mark Rutte
Hoe wist Mark Rutte zo veel moeilijke debatten te doorstaan? Hoe kan het dat hij met de VVD keer op keer verkiezingen won? En wat maakt hem zo moeilijk te interviewen? Robbert Wigt zocht het antwoord in de taalkunde en retorica, en sprak met journalisten, oud-politici, wetenschappers en communicatiedeskundigen. Zo ontstond 'Supergaaf', een blauwdruk van Ruttes overtuigingsmiddelen. 'Het is een boek dat je op twee manieren kunt lezen: als een boek waarin het taalgebruik van Rutte scherp wordt geanalyseerd....
Nederlands | 192 pagina's (ePub2, 12 MB) | Mazirel Pers, Hendrik-Ido-Ambacht | 2023
E-book
Chip Heath | Karla Starr Alle getallen tellen
hoe je cijfers effectief communiceert
Hoeveel groter is een miljard dan een miljoen? Een miljoen seconden is twaalf dagen. Een miljard seconden is... tweeëndertig jaar. Het begrijpen van getallen is essentieel, maar mensen zijn niet gebouwd om ze te begrijpen. Nog niet zo lang geleden hadden de meeste talen geen woorden voor getallen groter dan vijf — alles van zes tot oneindig stond bekend als 'veel'. Terwijl de getallen in onze wereld steeds complexer zijn geworden, zitten onze hersenen vast in het verleden. Hoe kunnen we miljoenen...
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's (ePub2, 1,6 MB) | Lev., Amsterdam | 2022
E-book
Arjan Broere I AM TAO
stroomlijn je communicatie in vijf stappen
In dit boek laat productiviteitsexpert Arjan Broere je kennismaken met I AM TAO, de methode om helder, elegant en met aandacht te communiceren. En dat is hard nodig, want met de stortvloed aan mails, vergaderingen, appjes, sociale-mediaposts en andere informatie die we op ons af krijgen is het soms lastig het overzicht te bewaren. Vaak worden we zelf ook niet gezien of gehoord, want zie maar eens iemand te bereiken die al net zo overweldigd is als jij. Tijd voor helderheid en eenvoud, met als uitgangspunt:...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
E-book
Cal Newport Bevrijd!
de toekomst van werk in een wereld van communicatie-overload
Cal Newport pleit al jaren voor diep werk: het vinden van tijd en rust voor geconcentreerd werk, waarin creativiteit en origineel denken ontstaat. Maar de constante stroom aan communicatie heeft ons werk compleet overgenomen, waardoor strategieën tegen afl eiding niet meer genoeg zijn. We zijn de hele dag bezig met communicatie en proberen in een paar uurtjes in de vroege ochtend, avond en het weekend ons daadwerkelijke werk te doen. Het gaat ten koste van onze productiviteit, creativiteit, ons...
Non-fictie
Nederlands | 246 pagina's (ePub2, 3,6 MB) | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
E-book
Henk Stoorvogel | Mark van Vuuren Kl!nk
spreken met impact
In hun communicatieboek ‘Klink’ nemen Henk Stoorvogel en Mark van Vuuren de lezer mee in de geheimen van impactvolle communicatie en laten ze stapsgewijs zien hoe je de beste presentatie of toespraak kunt houden. Dit toegankelijke boek verbindt het beste van de klassieke retorica met het beste van de moderne communicatiewetenschap. Presenteren is belangrijker dan ooit. Op hogescholen en universiteiten is spreken een vast onderdeel en in de maatschappij is de vaardigheid tot presenteren voor professionals...
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's (ePub2, 6 MB) | KokBoekencentrum Non-Fictie, Utrecht | 2021
E-book
Bert van Dijk | Anne-Lies Hustings De Roos van Leary
interactiekunde voor professionals
Uitleg van de theorie en toepassing van de Roos van Leary, een communicatiemodel voor zakelijke interactie.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's (ePub2) | Thema, Zaltbommel | 2021
E-book
A. de Roy Vraag gewoon feedback
Deel 2: Adviserende feedback Weet jij wat jouw verbeterpunten zijn? Daar kom je maar op één manier achter: door feedback te vragen. Veel mensen zijn er huiverig voor. 'Vragen om kritiek? Ik dacht het niet!' Maar als je het goed doet, voelt feedback niet als een afrekeninstrument. Feedback is een effectief middel om te groeien, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak. Zéker niet bedoeld om jou een rotgevoel te bezorgen. Soms krijg je waardevolle feedback spontaan cadeau. Maar je kunt er...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Thema, Zaltbommel | 2020
E-book
A. de Roy Vraag gewoon feedback
Deel 1: Positieve feedback Weet jij wat anderen in jou waarderen? Daar kom je maar op één manier achter: door feedback te vragen. Veel mensen zijn er huiverig voor. 'Is dat niet gewoon naar complimentjes vissen?' Niet als je het goed doet! Feedback is een effectief middel om te groeien, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak. Soms krijg je waardevolle feedback spontaan cadeau. Maar je kunt er ook gewoon om vragen en zo actief werken aan je ontwikkeling. In dit boek lees je alles over het...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Thema, Zaltbommel | 2020
E-book
Désirée C. van Osch Communicatietheorie
een inleiding voor communicatieprofessionals
Iedereen communiceert. Maar wat is communicatie eigenlijk? Voor communicatieprofessionals of iedereen die dat wil worden, biedt deze inleiding in de communicatietheorie zicht op dat zo opvallende en toch gemaskeerde fenomeen in onze maatschappij. Kort en krachtig beschrijft Désirée van Osch de basics van communicatie op een deskundige en prettig leesbare wijze. Dit levert snel en accuraat een grote dosis kennis voor een waardevol vakgebied. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's (PDF, 4,3 MB) | Econtentenzo, Waalre | 2020
E-book
Victor Pierau Leiderschap in luisteren
de 7 niveaus van luisteren voor professionals
Praktische gids voor mensen die beroepshalve veel dienen te luisteren.
Non-fictie
Nederlands | 302 pagina's (ePub2, 4,2 MB) | Booklight, Makkum fr | 2020
E-book
Jaap Toorenaar Hoe verzinnen ze het?
bedenkers van onvergetelijke reclames aan het woord
Interviews met de makers van de meest succesvolle reclamefilmpjes en -campagnes van de afgelopen jaren.
Non-fictie
Nederlands | 376 pagina's (ePub2, 22 MB) | Maven Publishing, Amsterdam | 2019
E-book
J.A. de Bruijn Handboek Framing
het spel met de taal
Columns over het gebruik van taal in politieke en maatschappelijke discussies en de manieren waarop het debat en de beeldvorming daarmee worden beïnvloed.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's (ePub2, 2,6 MB) | Atlas Contact, Amsterdam | 2019
E-book
Renée van Zijl De inzet van touchpoints
moderne mediaplanning
Touchpoints zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk 'aanraakt'. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal 'winkel' kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht van touchpoints...
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's (ePub2) | Econtentenzo, Waalre | 2019
E-book
Ineke van den Berg | Tineke Kanters Gesprekken die werken
impact met een goed gesprek
Handleiding voor gespreksvoering op het werk.
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's (ePub3, 4,2 MB) | Thema, Zaltbommel | 2018
E-book
Lilian Stolk Het zonderwoorden-boek
waarom we steeds meer zeggen met emoji
Overzicht van de opkomst en toekomst van emoji's, de nieuwe, populaire universele beeldtaal die vooral op sociale media wordt gebruikt.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's (ePub2, 8,2 MB) | Maven Publishing, Amsterdam | 2018
E-book