Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 216)
Harvard Business Review
handboek voor managers; de 17 belangrijkste vaardigheden om uit te blinken als leider
In 17 hoofdstukken worden alle relevante vaardigheden voor de beginnende en de ervaren manager beschreven.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,7 MB | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Ben Meijering Eenvoud voor gevorderden
ingrediënten voor inspirerend leiderschap
Spirituele visie op inspirerend leiderschap, waarvan het streven naar eenvoud de kern uitmaakt.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,4 MB | AnkhHermes, Utrecht | 2017
E-book
Jeroen Busscher Aanstekelijk veranderen
sturen zonder te dwingen
Nieuwe visie op managen, leidinggeven en veranderen in organisaties.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's (ePub2, 1,5 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Daniel D. Ofman Bezieling en kwaliteit in organisaties
de klassieker voor mensen en organisaties die creëren met het kernkwadrant
Wenken voor kwaliteitsverbetering in organisaties door analyse en verandering van de organisatiecultuur.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 7,5 MB | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2017
E-book
An Kramer Olifantenpaadjes
organisatieverandering binnendoor en buitenom
Adviezen aan leidinggevenden voor het benutten van informele circuits onder medewerkers bij het realiseren van veranderingen.
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's (ePub2, 1,2 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Richard Koch Het 80/20-principe
Toepassing van het Pareto-principe voor managers.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,4 MB | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Edwin Tuin Alles draait om verandering
vooruitgang en groei bestuurbaar maken
Beschrijving van een methode om gedragsaspecten van een verandering in een organisatie te beïnvloeden.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's (ePub2, 0,7 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Toon Gerbrands Mijn stijl
succesvol topsportmanagement volgens Toon Gerbrands
Managementinzichten van de trainer en coach.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Voetbal Inside, Amsterdam | 2017
E-book
Danah Zohar Quantumleiderschap
een blauwdruk voor organisaties van de 21ste eeuw
Model van een organisatie als levend systeem, waardoor elementen als onzekerheid en verandering inpasbaar worden.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 3,2 MB | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Roger Connors | Tom Smith | Craig R. Hickman Het Oz-principe
betere resultaten door een cultuur van accountability
Handreiking voor medewerkers om hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en zelf problemen op te lossen in plaats van zich in de slachtofferrol te plaatsen.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's (ePub2, 3,8 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
John Verhoeven Het wat en hoe van contentstrategie
Beschrijving van de elementen van een goede contentstrategie.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's (ePub2, 1,4 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Jaap Boonstra | J.A. de Bruijn | Yvonne Burger | Rob van Es | Mark van Twist | Hans Vermaak Veranderen van maatschappelijke organisaties
praktische concepten en inspirerende praktijkverhalen
Praktisch handboek met een model voor het veranderen van maatschappelijke organisaties met behoud van de oorspronkelijke uitgangspunten.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 6,3 MB | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Annemieke Figee | Léonie van Rijn Ongeschreven regels
hoe je hardnekkige patronen in je team verandert
Ongeschreven regels. Iedereen kent ze, iedereen gebruikt ze, maar niet iedereen benoemt ze. Terwijl ze veel effect hebben op de samenwerking en de resultaten van een team. Dit boek helpt je om de ongeschreven regels in je team en organisatie te herkennen én te veranderen waar dat nodig is. De auteurs beschrijven vier samenwerkingsculturen en de ongeschreven regels die daarbij horen. Ze geven tips om ongeschreven regels sneller te herkennen. Ze nemen je mee in hun methodiek om deze op luchtige wijze...
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's (ePub2) | Firijn, Amsterdam | 2017
E-book
Christian Madsbjerg Filosofie in een tijd van Big Data
Een management consultant verklaart zijn principiële verzet tegen de verering van algoritmes, computers en bigdata en wijst op het belang van 'sensemaking'.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Ten Have, Utrecht | 2017
E-book
Menno Lanting De disruptieparadox
in 5 stappen naar echte vernieuwing
Menno Lanting wijst je in zijn nieuwe bestseller 'De disruptieparadox' de weg naar echte innovatie. Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor de gevestigde partijen, want...
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's (ePub2, 0,9 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Eric Ries De startup-methode
ondernemerschap als succesfactor in elke organisatie
Uiteenzetting van een methode voor continue innovatie en innovatief ondernemen, in elke functie in een bedrijf.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 4 MB | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Monica Wigman Regel jij het draagvlak?
een praktisch handboek over verandercommunicatie
Monica Wigman deelt in dit praktische handboek haar persoonlijke ervaringen als adviseur en als docent en workshopbegeleider. Ze laat de lezer zien welke communicatie past bij de diverse veranderstrategieën en ze houdt de communicatieprofessional scherp als het gaat om de eigen rol. Hoe betrek je betrokkenen, organiseer je het luistervermogen, ga je om met weerstand en verhoog je de kwaliteit van interactie? Bijdragen van: Guido Rijnja, Nancy van der Vin, Cara Koesoemo Joedo, Frithjof de Haan,...
Non-fictie
Nederlands | 962 pagina's (ePub3, 7,3 MB) | De Communicatiepraktijk, 's-Gravenhage | 2016
E-book
Jim Muehlhausen Businessmodellen voor dummies
Een businessmodel schrijven wordt een eitje met 'Businessmodellen voor Dummies'. Dit handige boek helpt je bij het schrijven van een solide businessmodel, waarin je de doelen van je bedrijf vastlegt, zodat je aantrekkelijker wordt voor je klanten. Het behandelt onder meer hoe je je marktsegment afbakent, de positie van je bedrijf bepaalt, je concurrentie in kaart brengt en je strategie op de beste manier uitstippelt. Is het tijd voor een update van je businessmodel? Dan kun je niet zonder 'Businessmodellen...
Non-fictie
Nederlands | 328 pagina's (ePub2, 2,9 MB) | BBNC Uitgevers, Amersfoort | 2016
E-book
Natalie J. Sayer | Bruce Williams De kleine Lean voor dummies
Uitleg van het begrip 'lean' op het terrein van ondernemen.
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's (ePub2, 1,3 MB) | BBNC Uitgevers, Amersfoort | 2016
E-book
Bob Nelson | Peter Economy Managen voor dummies
De functie van manager kan intimiderend en uitdagend zijn. 'Managen voor Dummies, 3e editie' geeft je praktische adviezen over de belangrijkste aspecten van managen, zoals delegeren in plaats van orders geven, het functioneren van je medewerkers verbeteren, je boodschap overbrengen, teambuilding en samenwerking. Of je nu een beginnende of een ervaren manager bent, dit boek biedt je alles wat je nodig hebt om te slagen. Bob Nelson is oprichter en directeur van Nelson Motivation, een managementtraining-...
Non-fictie
Nederlands | 305 pagina's (ePub2, 2,4 MB) | BBNC Uitgevers, Amersfoort | 2016
E-book