Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 118)
ABC Een boekig klimaat
Tips voor leerkrachten in het basisonderwijs met betrekking tot leesbevordering voor beginnende lezers.
Non-fictie
Nederlands | 46 pagina's | ABC, Amsterdam | 2001
Gedrukt boek
Iris Corstanje Vrij lezen blijven lezen
Tips voor leerkrachten voor het vrij lezen in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 30 pagina's | Biblion Uitgeverij, Den Haag | 2000
Gedrukt boek
Wilma Strik Boos, bang, blij
themamap voor peuters en kleuters
Praktische handleiding voor leerkrachten, gericht op de stimulering van de sociaal-emotionele ontwikkeling en taalontwikkeling bij kinderen van 2 tot 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Samsom H.D. Tjeenk Willink, Alphen aan den Rijn | 1994
Gedrukt boek
Hetty Romein-van der Waa Met gezond verstand en liefde
Door middel van citaten uit in de klas voorgelezen boeken en een toelichting daarop wordt duidelijk gemaakt waarom juist die boeken gekozen zijn en hoe er in de klas mee gewerkt is
Non-fictie
Nederlands | 53 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1979
Gedrukt boek
Marian van Gog Uit je bol!
Uitwerking van een project voor de basisschool over bloembollen, die symbool staan voor de lente en alles wat groeit en bloeit. Met achtergrondinformatie, musical/presentatie en cd. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2011
Gedrukt boek
Pooltocht
Uitwerking van een project voor de basisschool over het leven op de Noordpool. Met achtergrondinformatie, korte musical en cd. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2009
Gedrukt boek
Marian van Gog Poëzie, poë-zie, poë-zo, poëzie-zo!
Uitwerking van een project voor de basisschool over poëzie. Met achtergrondinformatie, poëziefestival en cd met cd-romgedeelte. Onder begeleiding voor kinderen vanaf ca. 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 36 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2008
Gedrukt boek
Elleke van den Burg-Poortvliet Veel leesplezier
projecten voor leesbevordering op een rij
Beschrijving van 13 projecten voor leesbevordering in het primair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Stichting Lezen/CPS, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
A.L. de Bruin-de Boer Hoogintelligente kinderen in het basisonderwijs
Handboek voor de begeleiding van, en het onderwijs aan, hoogintelligente kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 177 pagina's | De Ruiter, [Gorinchem] | 1993
Gedrukt boek
Stichting Kunstzinnige Vorming Amsterdam Kijken, luisteren, lezen & spelen
de interculturele boek- en luisterhoek in bibliotheek en klas
Suggesties voor het ontwikkelen van activiteiten met boeken, te gebruiken bij moedertaal- en tweede taalprojecten in de onderbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's | Stichting Kunstzinnige Vorming Amsterdam, Amsterdam | 1990
Gedrukt boek
Stuurgroep voor het Schoolbibliotheekwerk in Noord-Brabant Prentenboeken in de school
een handreiking
Inleidende bundel met een breed scala van informatie over het werken met prentenboeken in de school, samengesteld door medewerkers vanuit onderwijs - en bibliotheekwereld
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1983
Gedrukt boek
Ria Bauer-van Wechem Boeken voor jonge kinderen
Handboekje, vooral bruikbaar bij de opleiding van diegenen die in de onderwijspraktijk gaan werken met boeken voor jonge kinderen (kleuter- en basisonderwijs)
Non-fictie
Nederlands | 147 pagina's | Dijkstra, Zeist | 1980
Gedrukt boek
Marian van Gog Kerst te koop!?!
een sfeervol project in afwachting van kerst
Uitwerking van een kerstproject voor de basisschool over de kerstwinkel van meneer Chris. Met achtergrondinformatie, voorstelling met muziek en cd. Onder begeleiding voor kinderen vanaf ca. 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2011
Gedrukt boek
Marian van Gog Ssstt... niet verklappen!
geheimen
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, opdrachten en liedjes rond een project over geheimzinnigheid. Rode draad is om het geheim van een koning te ontrafelen. Op de cd staan o.a liedjes; op het cd-romgedeelte o.a. de bladmuziek. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2007
Gedrukt boek
Marian van Gog Het heelal
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, tips en liedjes rond een project over het heelal. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 27 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Lab Lambriex Snuiten, sprieten, poten
(Wat ziet, voelt, ruikt, hoort en proeft een dier?)
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, tips en liedjes rond een project over de waarneming van dieren. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Sietse Kuipers Internet in de klas
Didactische handleiding om kinderen van de bovenbouw basisschool (tien tot twaalf jaar) te leren zoeken op het internet.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Bruna Multimedia, [Utrecht] | 2000
Gedrukt boek
Stichting Lezen Blijven voorlezen
bundel over voorlezen aan leerlingen in groep 3 tot en met 6 van de basisschool in het kader van De Nationale Voorleesdag 1998
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Stichting Lezen, [Amsterdam] | 1998
Gedrukt boek
Ouders, school en lezen
symposium tijdens De Nationale Voorleesdag op 23 mei 1995 in Muziekcentrum Vredenburg te Utrecht
Verslagen en deels letterlijke bijdragen over het waarom en hoe van samenwerking tussen school en ouders op het gebied van lezen, het organiseren van ouderavonden over voorlezen, over prentenboeken, en over voorlezen aan kinderen vanaf 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1995
Gedrukt boek
Truusje Vrooland-Löb Een prentenboek in je eigen taal 2
handleiding voor leraren in het basisonderwijs
Aan de hand van vijf bekende prentenboeken zijn lesvoorbeelden, tips en ideeën uitgewerkt om aan te tonen hoe het gebruik van boeken, audio- en videocassettes kan bijdragen aan de taalontwikkeling in het Nederlands, Turks en Arabisch in de onderbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Lâle, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek