Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 117)
Berrie Heesen Kinderen filosoferen
Korte verhaaltjes over allerlei onderwerpen, gecombineerd met vragen en opdrachten, bedoeld voor kinderen vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Damon, Best | 1998
Gedrukt boek
Henk Hansma Kansrijke taal
Werkboek voor leerkrachten in het basisonderwijs, waarin een praktijk-theoretisch kader wordt uitgewerkt voor het taalonderwijs aan peuters en kleuters, met name die in kansarme situaties.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1993
Gedrukt boek
Ferry Siemensma Wereldoriëntatie
aardrijkskunde, geschiedenis, natuur
Samenvatting van de leerstof ten behoeve van het onderdeel wereldoriëntatie van de Cito-toets. Met gekleurde tekeningen, oefeningen, tips en voorbeeldopgaven. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2010
Gedrukt boek
Marijke Vancoillie Ik speel het verkeer
spelenderwijs het verkeer leren kennen
Per leeftijdsgroep worden verkeerslessen in de vorm van een spel aangeboden. Met kleine zwart-wittekeningen. Voor kinderen vanaf ca. 5 tot 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2008
Gedrukt boek
Henk Van der Wijngaart Ik kaart ik reken
rekenen met kaartspelletjes= kaartspelen+ rekendidactiek+ remediëring
Per leeftijdsgroep worden vele kaartspelletjes uitgelegd om nog beter te leren rekenen. Met kleine zwart-wittekeningen. Voor kinderen vanaf ca. 5 tot 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2007
Gedrukt boek
Yvette Tasma De letterdans
In de klinkerdorpjes maakt iedereen zich klaar voor een heel bijzonder feest. Ook in het kasteel is iedereen druk bezig, en een lakei is op pad om de letterdieren op te halen uit het bos. Help je mee met de letterdans? Voorleesboek voor moeilijklezende kinderen met kleurenillustraties. Vanaf ca. 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 101 pagina's | Uitgeverij Boekscout, Soest | 2024
Gedrukt boek
Nijmeegse Werkgroep Taaldidactiek Taaldidactiek aan de basis
Handboek voor de PABO-student.
Non-fictie
Nederlands | 454 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1992
Gedrukt boek
Paul Rooyackers Honderd speelteksten
nieuwe speelteksten voor iedereen vanaf 8 jaar; voor onderwijs en jeugdwerk
Honderd korte dialogen die met kinderen van ca. 8 tot 12 jaar kunnen worden gelezen en gespeeld. Bevat tevens een inleiding met spelaanwijzingen voor begeleiders. Met zwart-wittekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 167 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2006
Gedrukt boek
Jeroen Aarssen Plaatjes kijken, praatjes maken
een didactisch kader voor gesprekken met jonge kinderen en doelgericht stimuleren van hun taalontwikkeling
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Sardes, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Stichting Leerplanontwikkeling Literatuur en fictie
een didactische handreiking voor het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Biblion Uitgeverij, Leidschendam | 2004
Gedrukt boek
Margriet Dijkstra Boeken maken in de klas
Didactische leidraad voor leerkrachten ten behoeve van de activiteit 'boeken maken' in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2001
Gedrukt boek
José Bakker Ding-dong
Bundel met liedjes en bijbehorende spelletjes ten behoeve van de muzikale vorming van kinderen van vier tot acht jaar.
Non-fictie
Nederlands | 264 pagina's | Stichting ter Bevordering van de Muzikale Vorming | 1986
Gedrukt boek
Anoek van Korlaar Zora de superkat
Fictie
Nederlands | 56 pagina's | Graviant Publishers, [Doetinchem] | 2021
Gedrukt boek
Ruud A.J. Kraaijeveld Lezen onder de loep
zelfstandig werken met jeugdboeken
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Walvaboek, Holten | 2001
Gedrukt boek
T. Gijsel Was ik maar op Trinidad
12 Caribische en Braziliaanse liedjes voor groep 6, 7 en 8 van de basisschool
Met muzieknoten. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
Jos Letschert Op verhaal komen
thematisch onderwijs waarbij verhalen in het middelpunt staan
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1995
Gedrukt boek
Ad Marchand De leesschrijfhoek
naar natuurlijk leren lezen
Inleiding tot en suggesties voor uitwerking van lesmateriaal van de "leesschrijfhoek", een werkwijze in groep 2 en 3 van het basisonderwijs. Het kind leert, uitgaand van eigen belevings- en ervaringswereld, functioneel lezen en schrijven.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1989
Gedrukt boek
Clémence Leijten Meisje Bloem
Ruim vijftig verhaaltjes die Meisje Bloem verzint bij spulletjes die ze vindt op zolder. Ze geven een beeld van het meisje, dat een eigen kijk op de wereld heeft. Afzonderlijk verscheen een lesboek. Oblong prentenboek met zwart-witillustraties. Vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | Joleijt, Nijmegen | 2019
Gedrukt boek
Susan Kramer Fundamentele bewegingen voor kinderen
met dansjes, meditaties en yoga
Uitleg van ritmische vaardigheden, meditaties en yogahoudingen voor jonge kinderen. Met tekeningen en foto's in zwart-wit. Onder begeleiding vanaf ca. 4 t/m 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Kramer], [Castricum | 2009
Gedrukt boek
Roeland Maier Kinderen en... van sportdag tot speelfeest
Handleiding voor o.a. leerkrachten of ouders om sport-en speldagen voor kinderen van 4 tot 12 jaar te organiseren. Met zwart-witte tekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 105 pagina's | Kwintessens, Hilversum | 2006
Gedrukt boek