Zoekresultaten
Resultaat 261 - 280 (van 435)
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 1 van de basisschool in de tweede helft van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie, praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 4 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 4 van de basisschool in het eerste kwartaal van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Erick Versloot Jong geleerd...
liederen uit de christelijke traditie
Selectie van vijftig geloofsliederen verdeeld in een vierjarig rooster voor midden- en bovenbouw basisonderwijs. Met melodietekst met accoorden, een inleidend verhaal bij elk lied, tips voor de uitvoering en cd-rom met mp3-bestanden van alle eerste coupletten. Onder begeleiding vanaf ca. 7 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Boekencentrum, Zoetermeer | 2012
Gedrukt boek
Marian van Gog Kerst te koop!?!
een sfeervol project in afwachting van kerst
Uitwerking van een kerstproject voor de basisschool over de kerstwinkel van meneer Chris. Met achtergrondinformatie, voorstelling met muziek en cd. Onder begeleiding voor kinderen vanaf ca. 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2011
Gedrukt boek
Liedmachien
Bekende Nederlandse artiesten leren zeven liedjes aan, waaronder twee Engelstalige liedjes en een Surinaams liedje. Daarna wordt een dansje uitgevoerd en een knutselopdracht gegeven. Dvd (10 x 10 min.), cd en handleiding. Schooltelevisieserie voor groep 6, 7 en 8 van het basisonderwijs voor kunstzinnige oriëntatie. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 12 pagina's | Teleac/NOT, Hilversum | 2008
Gedrukt boek
Suzan Overmeer Jazz in de klas
Methode voor jazzimprovisatie in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Stichting Jazz4kids, Leiden | 2008
Gedrukt boek
Sanne van de Goor Kamp Vught in de klas; Lege plekken
Docentenhandleiding voor het basisonderwijs over concentratiekamp Vught in de Tweede Wereldoorlog. Met achtergrondinformatie, opdrachten en dvd (ca. 30 min.). Met zwart-witfoto's. Vanaf ca. 10 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 39 pagina's | Nationaal Monument Kamp Vught, Vught | 2007
Gedrukt boek
Marian van Gog Ssstt... niet verklappen!
geheimen
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, opdrachten en liedjes rond een project over geheimzinnigheid. Rode draad is om het geheim van een koning te ontrafelen. Op de cd staan o.a liedjes; op het cd-romgedeelte o.a. de bladmuziek. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2007
Gedrukt boek
Antoinette Gerichhausen Juan y Rosa están de vacaciones
Oplossingen van de oefeningen en opdrachten in het gelijknamige werkboek om Spaans te leren. Voorzien van kleine zwart-wittekeningen. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | IVIO-Wereldschool, [Lelystad] | 2007
Gedrukt boek
Ferry Siemersma Wereldoriëntatie
aardrijkskunde, geschiedenis, natuur
Samenvatting van de leerstof voor wereldoriëntatie van de Cito-toets. Met gekleurde tekeningen, oefeningen, tips en voorbeeldopgaven. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen [etc.] | 2006
Gedrukt boek
Marian van Gog Het heelal
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, tips en liedjes rond een project over het heelal. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 27 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Lab Lambriex Snuiten, sprieten, poten
(Wat ziet, voelt, ruikt, hoort en proeft een dier?)
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, tips en liedjes rond een project over de waarneming van dieren. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Sietse Kuipers Internet in de klas
Didactische handleiding om kinderen van de bovenbouw basisschool (tien tot twaalf jaar) te leren zoeken op het internet.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Bruna Multimedia, [Utrecht] | 2000
Gedrukt boek
Stichting Lezen Blijven voorlezen
bundel over voorlezen aan leerlingen in groep 3 tot en met 6 van de basisschool in het kader van De Nationale Voorleesdag 1998
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Stichting Lezen, [Amsterdam] | 1998
Gedrukt boek
Mar van der Velden Normaal is anders
negen liedjes voor kinderen van 4 tot 12 jaar in het basisonderwijs en jeugdwerk
Fictie
Nederlands | 76 pagina's | Stichting Vredeseducatie, Utrecht | 1998
Gedrukt boek
M.E. Otter Aap, noot, niets .... of het spook van de ontlezing in het basisonderwijs
Bibliografie : p. 97-100 De belangrijkste uitkomst van het onderzoek is dat leerlingen in het basisonderwijs in hun vrije tijd zelden in boeken lezen : ongeveer 5 minuten per dag, terwijl er anderhalf uur per dag naar de televisie wordt gekeken. Er is voor de overheid reden om bezorgd te zijn en leesbevorderingsprojecten op te zetten. Vooral het plezier van het lezen zou benadrukt moeten worden.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | SCO-Kohnstamm Instituut van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1996
Gedrukt boek
Ouders, school en lezen
symposium tijdens De Nationale Voorleesdag op 23 mei 1995 in Muziekcentrum Vredenburg te Utrecht
Verslagen en deels letterlijke bijdragen over het waarom en hoe van samenwerking tussen school en ouders op het gebied van lezen, het organiseren van ouderavonden over voorlezen, over prentenboeken, en over voorlezen aan kinderen vanaf 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1995
Gedrukt boek
Truusje Vrooland-Löb Een prentenboek in je eigen taal 2
handleiding voor leraren in het basisonderwijs
Aan de hand van vijf bekende prentenboeken zijn lesvoorbeelden, tips en ideeën uitgewerkt om aan te tonen hoe het gebruik van boeken, audio- en videocassettes kan bijdragen aan de taalontwikkeling in het Nederlands, Turks en Arabisch in de onderbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Lâle, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek
Jos Walta Spelen met prentenboeken
Allerlei aanwijzingen en suggesties voor het gebruik van prentenboeken bij tal van spelactiviteiten in de onderbouw basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1992
Gedrukt boek
Jacques Vos Kinderboekenweek
Didactische handleiding en lessuggesties om de kinderboekenweek als middel tot boekpromotie te gebruiken. Voor de onder-, midden- en bovenbouw basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1991
Gedrukt boek