Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 67)
Jon Woodcock Games
Maak met Scratch (gratis te downloaden) acht eenvoudige games waaronder een vossenjacht onder water en het spookachtige Brokken. Met stapsgewijze uitleg van Scratch, games in het algemeen en de acht games met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo, Tielt | 2016
Gedrukt boek
Jon Woodcock Projects
Maak met Scratch (gratis te downloaden) o.a. dreunende drums, vuurwerk en prachtige bloemen. Stapsgewijze uitleg van Scratch, 13 projecten met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo, Tielt | 2017
Gedrukt boek
Carol Vorderman Python®
Maak games met Python (een op tekst gebaseerde programmeertaal en gratis te downloaden). Stapsgewijze uitleg van Python, met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo, Tielt | 2018
Gedrukt boek
Carol Vorderman Programmeren voor kinderen
leer stap voor stap programmeren en je eigen computergames maken
Maak zelf computergames met de programmeertalen Scratch en Python. Met stapsgewijze uitleg van enkele projecten, achtergrondinformatie en kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo, Tielt | 2014
Gedrukt boek
Brad Edelman Computerlab
probeer... en leer!
Vind je computers leuk, dan wil je misschien later wel programmeur worden? Lees van alles over o.a. algoritmen, bits en versleuteling. Met stapsgewijze uitleg van zes experimenten en kleurenfoto's. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2018
Gedrukt boek
Max Wainewright Apps bouwen
Leer zes apps maken met App Inventor. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je onder andere een tekenapp, interactieve vertaalapp en een afteltimer-app. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Uitgeverij Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Craig Steele | Claire Quigley | Daniel McCafferty | Martin Goodfellow Python® games
Maak games met Python (een op tekst gebaseerde programmeertaal en gratis te downloaden). Stapsgewijze uitleg van o.a. een spannende quiz, spelletje en dansgame, met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo, Tielt | 2019
Gedrukt boek
Nadine Bergner | Thiemo Leonhardt Apps maken voor kids
Vind je het leuk om een eigen app te maken op je Android-smartphone? Doe dit dan met de gratis webapplicatie App Inventor en wat basiskennis Engels. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2017
Gedrukt boek
Derek Breen Games ontwerpen voor kids
Ontwerp en teken je graag? Lees dan hoe je vier games ontwerpt met het gratis programma Scratch. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2016
Gedrukt boek
Majed Marji Programmeren met Scratch
leer programmeren door je eigen spellen, animaties en andere programmeerprojecten te maken
Leer makkelijk programmeren met Scratch (gratis op internet) en maak je eigen animaties, spellen of andere programma's. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur en voorbeelden. Met hulp vanaf ca. 9 jaar, zelfstandig vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 304 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2016
Gedrukt boek
Marc Scott Beginnen met programmeren met Scratch en Python
Hoe maak je een dansspel en of een spel om een ruimteschip te besturen? Leer programmeren met de talen Scratch en Python. Met veel kleurenillustraties. Samen aan de slag vanaf ca. 8 jaar, zelfstandig vanaf ca. 10 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2016
Gedrukt boek
Studio Visual Steps Stap voor stap leren programmeren met Scratch
Leer programmeren met het gratis programma Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je spellen, animaties en programma's. Vanaf ca. 8 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Visual Steps™, [Uithoorn] | 2017
Gedrukt boek
Studio Visual Steps Scratch 3.0
Leer programmeren met de gratis programeertaal Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, leer je o.a. met blokken werken, figuren bewegen, beslissingen maken en met lijsten werken. Tenslotte kun je een spel, animatie enz. maken. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2020
Gedrukt boek
Jason R. Briggs Programmeren met Python
ontdek de vele mogelijkheden in de wereld van het programmeren
Leer stap voor stap hoe je met het programma Python twee spelletjes kunt programmeren. Vanaf ca. 9 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 328 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2016
Gedrukt boek
Chris Minnick | Eva Holland Programmeren voor kids
Ben je gek van computerspelletjes- en animaties? Maak dan je eigen computerspelletje met HTML, CSS en Java Script. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 11 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2017
Gedrukt boek
Derek Breen Computeranimaties maken voor kids
Wil je zelf een animatiefilmpje maken? Lees hoe je dit met het gratis programma Scratch kunt doen. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2016
Gedrukt boek
Rosie Dickins | Jonathan Melmoth | Louie Stowell Ik kan al programmeren met Scratch
Leer makkelijk programmeren met Scratch (gratis op internet) en maak je eigen animaties en spelletjes, van raceauto's tot virtuele huisdieren. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Met hulp vanaf ca. 9 jaar, zelfstandig vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Lannoo, [Tielt] | 2016
Gedrukt boek
Jurie Horneman Creëren met code
maak je eigen game
Programmeer je eigen Ninja-game in 2D met JavaScript. Stapsgewijze uitleg met kleurenillustraties. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 91 pagina's | MEIS & MAAS, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Max Wainewright Games bouwen met Javascript
Hoe programmeer je games met JavaScript? Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, wordt uitgelegd hoe je games maakt als een rekenquiz en ballonprikker en hoe je afbeeldingen laat bewegen. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Fictie
Nederlands | 32 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Al Sweigart Spelenderwijs programmeren in Scratch
leer programmeren door leuke spellen te maken
Leer programmeren met het gratis programma Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je negen spellen waaronder doolhofrenner, fruithakker en platformer. Vanaf ca. 9 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2018
Gedrukt boek