Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 20)
Carol Vorderman Programmeren voor kinderen
leer stap voor stap programmeren en je eigen computergames maken
Maak zelf computergames met de programmeertalen Scratch en Python. Met stapsgewijze uitleg van enkele projecten, achtergrondinformatie en kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo, Tielt | 2014
Gedrukt boek
Max Wainewright Apps bouwen
Leer zes apps maken met App Inventor. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je onder andere een tekenapp, interactieve vertaalapp en een afteltimer-app. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Uitgeverij Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Ines Duits Hackers met hoedjes
en andere verhalen over hoe computers werken en wat ze allemaal kunnen
Niet alleen pc's en mobieltjes zijn computers, ook horloges en tandenborstels! Lees hoe slim computers zijn, over computertaal, programmeren, big data, hackers en het internet. Met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | Uitgeverij Nieuwezijds, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Max Wainewright Games bouwen met Javascript
Hoe programmeer je games met JavaScript? Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, wordt uitgelegd hoe je games maakt als een rekenquiz en ballonprikker en hoe je afbeeldingen laat bewegen. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Fictie
Nederlands | 32 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Max Wainewright Doe meer met Scratch
Leer programmeren met de gratis programeertaal Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je games, animeer je verhalen en schrijf je muziekprogramma's. Voor gevorderden vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Maarten Sprenger Slim zoeken op internet
hoe ga je om met online informatie?
Hoe zoek je informatie op internet? En hoe weet je of de informatie betrouwbaar is? Uitleg met tips, voorbeelden, zoekopdrachten en stripachtige tekeningen met een blauwe steunkleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | De Wereld van Bovenaf, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Officieel Fortnite
de ultieme verzameling
Kijk- en bladerboek met een overzicht van elke outfit, huisdier, hakgereedschap, Glider en nog veel meer van alle tien seizoenen Fortnite. Met een afbeelding in kleur van elk voorwerp enz. en ook Fortnite-weetjes. Vanaf ca. 9 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 350 pagina's | MEIS & MAAS, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Kirsten Murray Het officiële Fortnite tekenboek 2
Lees hoe je allerlei outfits, wapens, black bling en gliders van het online spel Fortnite tekent. Stapsgewijze uitleg met tekeningen in zwart-wit. Met veel tekentips. Vanaf ca. 12 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Billy Bones, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Maarten Sprenger Slim zoeken op internet
voor thuis, op school en waar je ook bent
Hoe zoek je informatie op internet? En hoe weet je of de informatie betrouwbaar is? Uitleg met tips, voorbeelden, zoekopdrachten en schermafbeeldingen. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | De Wereld van Bovenaf, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Max Wainewright Handleiding hoe help ik kinderen programmeren
Handleiding bij de vier oefenboeken van de serie 'Stap voor stap: programmeren kun je leren' met leerdoelen, extra opdrachten en beknopte technische beschrijvingen van de gebruikte programmeertalen. Voor begeleiders van kinderen van ca. 9 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 46 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2016
Gedrukt boek
Berry Overvelde Game design
Hoe word je game designer en wat moet je allemaal kunnen om een spannende game te maken? Lees alles over het ontwerpen van computergames. Met kleurenfoto’s en -illustraties. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Schoolsupport, Etten-Leur | 2024
Gedrukt boek
Ron Ford Leren programmeren met Scratch
spelenderwijs leren programmeren voor kinderen
Met het gratis programma Scratch leer je stap voor stap programmeren. In zes projecten laat je o.a. poppetjes bewegen en geluid maken. Met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Officieel Fortnite jaarboek 2021
Nederlands | 71 pagina's | Meis & Maas, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Ashild Kanstad Johnsen Kobe maakt een museum
Kobe is dol op verzamelen. Al zijn dozen en laden zitten vol. Waar moet hij nu zijn spullen laten? Prentenboek met grote en kleine gedetailleerde kleurenillustraties over verzamelen en musea. Vanaf ca. 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's (ePub3, 32 MB) | De Vier Windstreken, Rijswijk zh | 2015
E-book
Michael Coleman Crashende computers
Op humoristische wijze wordt informatie gegeven over de geschiedenis en de werking van de computer. Met vrolijke zwartwitte tekeningen. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 25 pagina's | Kluitman, [Alkmaar] | 2000
Gedrukt boek
De twaalf vensters van kristal en andere Russische vertellingen
Bewerking van zes sprookjesachtige, eerst voor theater bewerkte, vertellingen uit Rusland. Met cd, waarop de verhalen worden afgewisseld met muziekfragmenten, en bontgekleurde waterverftekeningen. Vanaf ca. 5 jaar; zelf lezen vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 28 pagina's | Artemis, Schiedam | 2007
Gedrukt boek
Michèle Mira Pons Internet stap voor stap
Met veel grappige tekeningen in kleur wordt van alles verteld over internet, e-mail, chatten etc. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Biblion Uitgeverij, Leidschendam | 2004
Gedrukt boek
P.H. Michielse De cijferkopieermachine
over hoe computers rekenen
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Boekenbent, [Roosendaal] | 2005
Gedrukt boek
Kristel Van Audenaeren De leukste websites voor peuters en kleuters
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 2004
Gedrukt boek
Maarten De Gendt De leukste websites voor kinderen
Op onderwerp ingedeelde informatie over wat het internet aan kinderen te bieden heeft. Vanaf ca. 8 jaar zelfstandig te gebruiken, jongere kinderen zullen hulp van een oudere nodig hebben.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 2002
Gedrukt boek