Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 21)
Brad Edelman Computerlab
probeer... en leer!
Vind je computers leuk, dan wil je misschien later wel programmeur worden? Lees van alles over o.a. algoritmen, bits en versleuteling. Met stapsgewijze uitleg van zes experimenten en kleurenfoto's. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2018
Gedrukt boek
Niki Smit Project prep
de lancering van een mode-app
Isabel (13, ik-figuur) snapt niks van mode. Maar wel van technologie. Met haar vriendin Kate, een echt modegenie, bedenkt ze een succesvolle mode-app. Via een forum komt Isabel in contact met Tyler uit New York. Verhaal in dagboekvorm. Vanaf ca. 11 jaar.
Fictie | Romantische verhalen | Schoolverhaal
Nederlands | 303 pagina's | Uitgeverij De Fontein Jeugd, [Utrecht] | 2015
Gedrukt boek
Max Wainewright Apps bouwen
Leer zes apps maken met App Inventor. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je onder andere een tekenapp, interactieve vertaalapp en een afteltimer-app. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Uitgeverij Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Nadine Bergner | Thiemo Leonhardt Apps maken voor kids
Vind je het leuk om een eigen app te maken op je Android-smartphone? Doe dit dan met de gratis webapplicatie App Inventor en wat basiskennis Engels. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2017
Gedrukt boek
Chris Minnick | Eva Holland Programmeren voor kids
Ben je gek van computerspelletjes- en animaties? Maak dan je eigen computerspelletje met HTML, CSS en Java Script. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 11 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2017
Gedrukt boek
Nancy Dickmann Zo werkt programmeren
Wat is een algoritme? Welke taal spreekt je computer? Lees van alles over programmeren, o.a. over computertaal en commando's. Vierkante uitgave met kleurenfoto's en toetsingsvragen. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Schoolsupport, Etten-Leur | 2021
Gedrukt boek
Ben Hubbard Programmeren
Hoe worden programma's voor de computer gemaakt? Wat is een algoritme? Kennismaking met programmeren, met grote kleurenfoto's. Makkelijk te lezen. Vanaf ca. 8 t/m 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2017
Gedrukt boek
Kiki Prottsman Mijn eerste codeer boek
Leer stap voor stap hoe een computerprogramma werkt. Boek met hardkartonnen bladzijden, helder gekleurde illustraties en veel flapjes. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 21 pagina's | SU Books, Antwerpen | 2017
Gedrukt boek
Linda Liukas Hello Ruby
een avontuurlijk sprookje over programmeren
Terwijl Ruby op zoek gaat naar edelstenen, leer je dingen die nodig zijn om later te kunnen programmeren. Avontuurlijk verhaal samen met doe-activiteiten zoals spelletjes en puzzels. Met getekende kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Uitgeverij Nieuwezijds, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Serge de Beer Apps maken met meneer De Beer
Maak zelf, stap voor stap, een spelletjes-app met het gratis te downloaden programma GameSalad. Met veel schermafbeeldingen en kleurenillustraties. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Bert Venema Bouwen en programmeren met SPIKE™ Prime
inclusief voorbereiding op de FIRST® LEGO® League
Non-fictie
Nederlands | 130 pagina's | Graviant Pubishers, Doetinchem | 2024
Gedrukt boek
Wallace Wang Programmeren voor dummies®
Met deze volledig bijgewerkte nieuwe editie van 'Programmeren voor Dummies' leer je op een vlotte manier programma's schrijven die probleemloos werken onder Windows, macOS en Linux. Maak kennis met de verschillende programmeertalen, bedenk een goed ontwerp en verdiep je in de belangrijkste bouwstenen van programma's. Het boek besteedt ook aandacht aan programmeren voor tablets en smartphones. Wallace Wang heeft meer dan 2,3 miljoen verkochte Voor Dummies-boeken op zijn naam staan. Daarnaast heeft...
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's (ePub2, 12 MB) | Voor Dummies, Amersfoort | 2018
E-book
Chris Minnick | Eva Holland Programmeren voor kids
Ben je gek van computerspelletjes- en animaties? Maak dan je eigen computerspelletje met HTML, CSS en Java Script. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 11 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 57 pagina's (ePub2, 7,8 MB) | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
Nadine Bergner | Thiemo Leonhardt Apps maken voor kids
Vind je het leuk om een eigen app te maken op je Android-smartphone? Doe dit dan met de gratis webapplicatie App Inventor en wat basiskennis Engels. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 6,5 MB | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
M.Th.A.M. Vijftigschild BASIC-computerspellen voor de Commodore 64
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | Kluwer Technische Boeken, Deventer [etc.] | 1984
Gedrukt boek
A.C.J. Groeneveld De computer heeft het gedaan
Informatie over werking en gebruik van de computer, gevolgd door een beknopte inleiding in het programmeren
Non-fictie
Nederlands | 61 pagina's | Stark-Texel, Oosterend | 1983
Gedrukt boek
Tom De Havas Avonturen in BASIC
een speelse programmeercursus voor jonge computergebruikers
Uitgelegd wordt hoe je met behulp van de programmeertaal Basic met de Commodore 64 huiscomputer kunt werken. Vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Kluwer Technische Boeken, Deventer [etc.] | 1985
Gedrukt boek
A.C.J. Groeneveld De computer heeft het gedaan
Verdere inleiding in het gebruik en de werking van de computer en een voortzetting van de uitleg van de programmeertaal Basic.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Stark-Texel, Oosterend | 1984
Gedrukt boek
Introductie tot computer programmeren
Dit boekje leert je hoe je met de huiscomputer kunt werken.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Computer ABC, Antwerpen | 1983
Gedrukt boek
Over de drempel
een inleiding tot het leren werken met een microcomputer
Introductie in het leren schrijven van programma's voor microcomputers met gebruik van de programmeertaal BASIC. Vanaf ca. 11 jaar
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Stenfert Kroese, Leiden [etc.] | 1983
Gedrukt boek