Zoekresultaten
Resultaat 1 - 9 (van 9)
Uitgeverij Eenvoudig Communiceren Gezond bezig met taal
makkelijk leesbare teksten over gezondheid met oefeningen; werkboek
Hoe kun je gezond leven? Lees van alles over ziekten, roken, tropische ziekten en eerste hulp. Werkboek met korte teksten en (invul)opdrachten rond tien thema's. In korte zinnen en makkelijke woorden. Leesniveau boven A2/1F. Met kleine illustraties in kleur. Vanaf ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 86 pagina's | Uitgeverij Eenvoudig Communiceren | Lezen voor iedereen, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Willemijn Steutel Beterschap!
gezond leven en goed lezen; werkboek
Hoe kun je gezond leven? Lees van alles over fit leven en bewegen, zorgen dat je geen besmettelijke ziekte krijgt, werken aan je weerstand en aan je verslavingen. Werkboek met korte teksten en (invul)opdrachten rond tien thema's. In korte zinnen en makkelijke woorden. Leesniveau A2/B1. Met kleine illustraties in kleur. Vanaf ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 87 pagina's | Uitgeverij Eenvoudig Communiceren, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Werkverband Literatuursociologie Speerpunt lezen
bijdragen aan het gelijknamige symposium georganiseerd door het Werkverband Literatuursociologie op 18 december 1985 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Opstellen over het leesonderwijs op basisscholen
Non-fictie
Nederlands | 249 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1987
Gedrukt boek
Theo Boland Lezen op termijn
een onderzoek naar de ontwikkeling van de leesvaardigheid in het basisonderwijs en de invloed daarvan op de schoolloopbaan in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | 1991
Gedrukt boek
G.H.J. Seegers Lezen: een taalkundig-psychologische benadering
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1987
Gedrukt boek
K. de Glopper Nederlandse leesprestaties in internationaal perspectief
Met lit. opg. Aandacht voor de opzet en resultaten van het onderzoek 'IEA reading literary study', waarbij in 32 landen de inhoud en de opbrengsten van het leesonderwijs werden vergeleken. Nederland was een van de deelnemende landen. In deze studie staan de leesprestaties van Nederlandse leerlingen centraal.
Non-fictie
Nederlands | 57 pagina's | Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
Ed Olijkan Lezen tot de tweede
leesvaardigheidstraining voor de brugklas
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1993
Gedrukt boek
M.E. Otter Leesvaardigheid, leesonderwijs en buitenschools lezen
instrumentatie en effecten
Met samenv. in het Engels Bibliografie : p. 115-122 De auteur ontwikkelt op basis van voorgaande methoden en theorieèˆn een methode om de relatie tussen buitenschools lezen, leesprestaties op school en het onderwijsaanbod op een betrouwbare wijze te meten.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | SCO-Kohnstamm Instituut, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
B. van Hout-Wolters Verbetering van leesgewoonten
theoretische achtergronden, methoden en evaluatie
Nederlands | Katholieke Universiteit; Instituut voor Onderzoek van het Wetenschappelijk Onderwijs, Nijmegen | 1969
Gedrukt boek