Zoekresultaten
Resultaat 1 - 5 (van 5)
De winst van de lezer
inleiding tot het boekenvak in Vlaanderen
Hoe vindt een boek zijn weg naar de lezer? Achter deze eenvoudige vraag schuilt een complex samenspel van actoren en factoren. Ze maken van het boekenvak een boeiende, maar ook uitdagende sector, op het raakvlak van cultuur en economie. Wat betekent het om als auteur actief te zijn, en hoe wordt die activiteit mee bepaald door het auteursrecht? Wat doen uitgevers precies, en waarin verschilt de educatieve van de algemene uitgeverij? Welke meerwaarde bieden boekhandels vandaag? Hoe kunnen ze zich...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,6 MB | Acco, Leuven | 2011
E-book
Nederlandse Stichting voor Statistiek Mensen en boeken, 1961
een onderzoek naar koop-, lees- en studiegewoonten in opdracht van de Stichting Speurwerk betreffende het Boek
Nederlands | 266 pagina's | Nederlandse Stichting voor Statistiek, 's-Gravenhage | 1961
Gedrukt boek
Suzanne Kelderman Informatiegebruik door lezers
Vergelijkend literatuuronderzoek naar het koop-, lees- en keuzegedrag van boekenlezers.
Non-fictie
Nederlands | 91 pagina's | Eburon, Delft | 2002
Gedrukt boek
A.W.M. Duijx Het keuzegedrag van kopers en leners van boeken
een case study
Non-fictie
Nederlands | Landelijk Platform Kinder- en Jeugdliteratuur], [Amsterdam | 1990
Gedrukt boek
De winst van de lezer
inleiding tot het boekenvak in Vlaanderen
Hoe vindt een boek zijn weg naar de lezer? Achter deze eenvoudige vraag schuilt een complex samenspel van actoren en factoren. Ze maken van het boekenvak een boeiende, maar ook uitdagende sector, op het raakvlak van cultuur en economie. Wat betekent het om als auteur actief te zijn, en hoe wordt die activiteit mee bepaald door het auteursrecht? Wat doen uitgevers precies, en waarin verschilt de educatieve van de algemene uitgeverij? Welke meerwaarde bieden boekhandels vandaag? Hoe kunnen ze zich...
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2011
Gedrukt boek