Zoekresultaten
Resultaat 981 - 1000 (van 1304)
Aad Ouborg Anders ondernemen, juist nú
Ik heb respect voor de slimme concepten van Aad Ouborg, die dwars tegen ondernemings principes ingaan. John de Mol In Anders ondernemen onthult rasondernemer Aad Ouborg zijn unieke mix van event- en relatiemarketing. En hoe je ervoor kunt zorgen dat je het altijd nét even iets anders aanpakt dan de concurrentie. In dit boek geeft Ouborg aan waarom `sociale omgang zo belangrijk is en waarom succes pas succes is wanneer je het met anderen deelt. En niet te vergeten: hoe hij erin slaagt, iedere keer...
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's (ePub, 0,4 MB) | Bertram + de Leeuw Uitgevers, Amsterdam | 2014
E-book
Robert E. Kaplan | Robert B. Kaiser Vrees je sterke punten
waarom je sterkste punten je grootste zwaktes kunnen zijn en hoe je kunt voorkomen dat ze tegen je gaan werken
Voorkom dat je sterke punten je zwakste schakel worden! Het is belangrijk om te weten wat je sterke punten zijn. Je moet echter ook voorkomen dat deze sterke punten tegen je gaan werken. De meeste seminars focussen zich op het eerste punt. Kaplan en Kaiser tonen aan dat de grootste valkuil juist je sterke punten kunnen zijn. Ze leggen uit hoe je ervoor kan zorgen dat je sterke punten je niet in de weg gaan zitten. Robert E. Kaplan is oprichter van een onderzoeks- en consultancybureau...
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's (ePub2, 0,7 MB) | Spectrum, Amsterdam | 2014
E-book
Martijn Arets | Ronald Kleverlaan | Marije Lutgendorff | Koen van Vliet Crowdfunding: de hype voorbij
haal maximale waarde uit jouw crowdfundingcampagne
Crowdfunding, dé alternatieve vorm van financieren, wordt gezien als de nieuwe heilige graal. Maar wat is er nu écht nieuw aan deze vorm van financiering en is het wel zo waardevol als iedereen roept? Of kun je er in sommige gevallen maar beter niet aan beginnen? Hoe ziet de toekomst van crowdfunding eruit? En als je besluit te crowdfunden, hoe haal je dan maximale waarde uit de campagne? Geld is namelijk niet altijd het meest waardevolle resultaat van een campagne. In 'Crowdfunding, de hype voorbij'...
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's (ePub2, 2,5 MB) | Eburon Business, Delft | 2014
E-book
Esther Molenaar Bloggen doe je zo!
met de WRITE-methode
Handboek voor het zakelijk bloggen voor ondernemers.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's (ePub, 1,1 MB) | b:klight, [Gieten] | 2014
E-book
Jaap Peters | Harold Janssen Nieuwe tijden, anders organiseren
waarom Rijnlands moet
De tijd van uitdijende managementbureaucratieën is voorbij. Zeker als het niet in de eerste plaats gaat om geld verdienen, zoals bij onderwijs, zorg, gemeente en politie, kosten organisaties aan overhead meer dan ze opleveren. De `new Michael Porter gaat nog verder: het bedrijfsleven verdient geld door maatschappelijke problemen te veroorzaken. We hoeven maar aan de bankencrisis te denken. Organisaties zijn bovendien lang niet altijd handig ingericht, zo weet elke vakman (m/v). We keren weer terug...
Non-fictie
Nederlands | 63 pagina's (ePub2, 12 MB) | Eburon Elements, Delft | 2014
E-book
Joseph A. Michelli De Starbucks-strategie
de grondbeginselen van een goede relatie met je klanten, binding met je werknemers en kennis van je producten
Analyse van de factoren die het wereldwijde succes bepaalden van de Amerikaanse koffieketen Starbucks.
Non-fictie
Nederlands | 310 pagina's (ePub, 1,7 MB) | Spectrum, Houten | 2014
E-book
Ben Tiggelaar | Joël Aerts MBA in één dag
het boek; een frisse blik op de beste ideeén van de belangrijkste managementdenkers
Een frisse blik op de beste ideeën van de belangrijkste managementdenkers op het gebied van uitvoering Duizenden managementboeken: maar wat moet je nou écht weten? MBA in één dag is de ultieme survivalgids voor managers, ondernemers en professionals. Alle bekende managementdenkers komen aan bod. Hun meest inspirerende ideeën, superscherp samengevat en glashelder geordend. Met tal van voorbeelden, checklijsten en praktische tips. MBA in één dag Uitvoering (deel 4) is één van de vier delen...
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's (ePub2, 2,1 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
E-book
Ben Tiggelaar | Joël Aerts MBA in één dag
het boek; een frisse blik op de beste ideeén van de belangrijkste managementdenkers
Een frisse blik op de beste ideeën van de belangrijkste managementdenkers op het gebied van leiderschap Duizenden managementboeken: maar wat moet je nou écht weten? MBA in één dag is de ultieme survivalgids voor managers, ondernemers en professionals. Alle bekende managementdenkers komen aan bod. Hun meest inspirerende ideeën, superscherp samengevat en glashelder geordend. Met tal van voorbeelden, checklijsten en praktische tips. MBA in één dag Leiderschap is één van de vier delen van MBA...
Non-fictie
Nederlands | 63 pagina's (ePub2, 2,1 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
E-book
Annemarie van Gaal Winst
15 cruciale keuzes voor ondernemers
Winst is voor een ondernemer nog nooit zo belangrijk geweest. De tijden dat je gemakkelijk een overbruggingskrediet bij de bank kon regelen als het tegenzat, zijn voorbij. Ook investeerders en financiers zijn ongeduldig en trekken zich genadeloos terug als er geen winst wordt gemaakt. Vroeger kon je winst maken door je prijzen te verhogen of de kosten te verlagen. Zo eenvoudig ligt het nu niet meer. Winst is meer dan het cijfer dat je overhoudt als je de kosten van de omzet af haalt. De mooiste winst...
Non-fictie
Nederlands | 99 pagina's (ePub, 1,8 MB) | Bertram + de Leeuw Uitgevers, Amsterdam | 2014
E-book
Ralf Knegtmans Hoe word je CEO?
over competenties, persoonlijkheid en drijfveren
`Je wordt aangenomen op wat je kunt, en ontslagen om wie je bent - Henk Breukink - beroepscommissaris en executive coach Als je nu carrière wilt maken en de ambitie hebt om bijvoorbeeld CEO te worden, kun je allang niet meer volstaan met een goed stel hersens en een set imponerende competenties. Het is ook zaak te focussen op wie je bent en wat je drijft. De vraag is hoe je dat op een zinvolle en verantwoorde manier doet. Want je talenten richten naar je drijfveren is niet langer luxe maar bittere...
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's (ePub, 3,8 MB) | Bertram + de Leeuw Uitgevers, Amsterdam | 2014
E-book
Bruno de Haas Laat de leeuw niet in zijn hempie staan
waarom de euro ons zal opbreken
Kritische analyse van de ontstaansgeschiedenis en de problemen van de euro.
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's (ePub, 0,5 MB) | De Vrije Uitgevers, Amersfoort | 2014
E-book
Gert Wijnen | Peter Storm Projectmatig werken
Handleiding voor projectmanagers.
Non-fictie
Nederlands | 341 pagina's (ePub) | Spectrum, Uitgeverij Unieboek/Het Spectrum bv, Houten, Antwerpen | 2014
E-book
Annemieke Nijman Kleintje feedback
geven en ontvangen
Beknopte handleiding voor leidinggevenden voor het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's (PDF, 2,3 MB) | Thema, Zaltbommel | 2014
E-book
J.J. Brouwer Klein binnen groot
Rijnlandse wendbaarheid in complexe situaties
Het ebook 'Klein binnen Groot, Rijnlandse wendbaarheid in complexe situaties' gaat over onderwerpen als 'zelfsturende teams', 'klein binnen groot', 'klein buiten groot', 'netwerken en netwerkregie', 'omgaan met complexiteit' en 'up front acteren'. Het lijkt alsof we een nieuwe wereld zijn binnen getreden, maar in werkelijkheid zijn dit onderwerpen waar al eeuwenlang en met name in militaire organisaties mee wordt geworsteld. Daarom heeft zelfs Philip de Stoutmoedige (15de eeuw) een (kleine) rol in...
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's (ePub2, 3,6 MB) | Eburon Elements, [Delft] | 2014
E-book
Titia van der Ploeg Mindmappen
slimmer informatie verwerken en onthouden
Inleiding tot een techniek om ideeën en informatie te visualiseren.
Non-fictie
Nederlands | 66 pagina's (PDF, 49 MB) | Thema, Zaltbommel | 2014
E-book
Taco Rijssemus De rekbare waarheid
over de objectiviteit van betrokken journalistiek
Pleidooi voor betrokken journalistiek, met name vanuit een christelijke invalshoek, waarin de context van een gebeurtenis mede de waarheidsvinding zou mogen sturen.
Non-fictie
Nederlands | 234 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2014
E-book
Ben Tiggelaar | Joël Aerts MBA in één dag
het boek; een frisse blik op de beste ideeén van de belangrijkste managementdenkers
Een frisse blik op de beste ideeën van de belangrijkste managementdenkers op het gebied van organisatie Duizenden managementboeken: maar wat moet je nou écht weten? MBA in één dag is de ultieme survivalgids voor managers, ondernemers en professionals. Alle bekende managementdenkers komen aan bod. Hun meest inspirerende ideeën, superscherp samengevat en glashelder geordend. Met tal van voorbeelden, checklijsten en praktische tips. MBA in één dag Organisatie (deel 2) is één van de vier delen...
Non-fictie
Nederlands | 65 pagina's (ePub2, 2,1 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
E-book
Ben Tiggelaar | Joël Aerts MBA in één dag
het boek; een frisse blik op de beste ideeén van de belangrijkste managementdenkers
Een frisse blik op de beste ideeën van de belangrijkste managementdenkers op het gebied van strategie Duizenden managementboeken: maar wat moet je nou écht weten? MBA in één dag is de ultieme survivalgids voor managers, ondernemers en professionals. Alle bekende managementdenkers komen aan bod. Hun meest inspirerende ideeën, superscherp samengevat en glashelder geordend. Met tal van voorbeelden, checklijsten en praktische tips. MBA in één dag - Strategie (deel 3) is één van de vier delen...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 2,1 MB | Tyler Roland Press, Soest | 2014
E-book
Ewald Engelen De schaduwelite voor en na de crisis
niets geleerd, niets vergeten
Kritische analyse van de oorzaken en gevolgen van de financiële crisis van 2008, met name van de lessen daaruit die de financiële sector niet heeft opgepikt.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's (ePub2, 3,3 MB) | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2014
E-book
Ruud Bouwman Ondernemingen in zwaar weer
de oorzaken, de signalen en de lessen van Fokker, Philips, Fortis, DSB, PCM, Laurus, SNS Reaal, Ahold, de VOC en meer
Wat ging er mis bij Ahold, Fortis, SNS Reaal, de Noord-Zuidlijn, Polare, Laurus, de VOC… Het aantal faillissementen in Nederland is hoger dan ooit. De crisis is inderdaad een belangrijke schuldige, maar zwaar weer is van alle tijden en komt net zo goed voor als het economisch beter gaat. Crisismanager Ruud Bouwman ontleedt de dieptepunten van elf grote ondernemingen: falend en graaiend management, gerommel met de jaarcijfers, geloof in luchtkastelen, commissarissen die niet ter zake...
Non-fictie
Nederlands | 262 pagina's (ePub2, 1,1 MB) | Spectrum, Houten | 2014
E-book