Zoekresultaten
Resultaat 601 - 620 (van 806)
W. Chan Kim | Renée Mauborgne De blauwe oceaan
creatieve strategie voor nieuwe, concurrentievrije markten
HERZIENE EDITIE MET NIEUW VOORWOORD EN DRIE EXTRA HOOFSTUKKEN Zelden sloeg een managementtheorie zo snel aan als De blauwe oceaan. Al tien jaar is het een begrip onder managers, ondernemers en marketeers. Wereldwijd werden maar liefst ruim 3,5 miljoen exemplaren verkocht. In dit strategisch meesterwerk beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentie slechts leidt tot een bloedrode oceaan van rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Zich baserend op een uitgebreide studie onder...
Non-fictie
Nederlands | 230 pagina's (ePub2, 3,6 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Verne Harnish Scaling up
de groeiformule
Adviezen aan ondernemers om hun bedrijf snel te laten groeien.
Non-fictie
Nederlands | 277 pagina's (ePub2, 6,4 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Paul 't Mannetje Op pad met mijn talenten
ontdek, ontwikkel en benut je sterke punten ...omdat ik het iedereen gun!
Werk- en studieboek voor het ontdekken en ontwikkelen van talenten op zakelijk gebied.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's (ePub2, 1,5 MB) | Spectrum, Houten | 2015
E-book
Rob de Haas Ongewoon goed vergaderen
Praktisch handboek voor vergadertechniek.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's (ePub2, 0,9 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Arbinger Institute De box
waarom we ons succes en geluk onbewust zelf saboteren
Managementroman, waarin een leidinggevende en een medewerker spreken over de manier om contacten in privé- en werkomstandigheden te verbeteren door over vooroordelen heen te stappen.
Non-fictie
Nederlands | 121 pagina's (ePub2, 1,2 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Robbie Kellman Baxter Het membership-model
wat je van Netflix, Spotify en Starbucks kunt leren
Adviezen aan ondernemers betreffende het Amerikaanse managersconcept om 'supporters' te werven in plaats van klanten.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's (ePub2, 3,4 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Marius van Rijswijk Handboek integriteit en compliance
maak integriteit meetbaar en van iedereen
Handboek voor de verbetering van de integriteit van bestuurders en toezichthouders.
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's (ePub2, 5,5 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Clayton M. Christensen Het innovatiedilemma
het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen
Beschrijving van vijf tegendraadse principes voor succesvolle innovatie en het voorblijven van eventuele concurrenten.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 7 MB | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Marc van Eck | Ellen Leenhouts Businessplan op 1 A4
snel en effectief plannen met OGSM
Iedereen heeft plannen. Zakelijk en privé. Maar we realiseren onze plannen vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben. Met dit boek leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten. De methodiek...
Non-fictie
Nederlands | 66 pagina's (ePub2, 2,1 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Petra de Boer | Martin Bruggink | Maarten Bruns | Nienke van de Hoef | Gidion Peters | Marielle Roozemond | Willy Wijnands Scrum in actie
maak van elk project een succes
Scrum verovert in rap tempo de wereld als dé slimme en innovatieve methode om met teams aan projecten te werken. Marketeers, ambtenaren, productontwikkelaars, zorgverleners, ingenieurs, leraren – ze gebruiken allemaal Scrum om sneller resultaat te boeken. Maar wat maakt deze eigenlijk verrassend simpele aanpak zo aantrekkelijk? Scrum in actie legt precies uit hoe Scrum werkt en geeft antwoord op alle praktische vragen. Het boek barst van de aansprekende cases en praktijkvoorbeelden. Die maken zichtbaar...
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's (ePub2, 3,7 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Salim Ismail | Yuri van Geest Exponentiële organisaties
waarom nieuwe organisaties tien keer beter, sneller en goedkoper zijn – en hoe jij dat ook wordt
Praktisch handboek waarin ontwikkelingen op organisatorisch en technologisch gebied in kaart worden gebracht om te komen tot een exponentiële organisatie.
Non-fictie
Nederlands | 262 pagina's (ePub2, 3,7 MB) | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Martijn Aslander | Erwin Witteveen N∞it af [Permanent Beta]
een nieuwe kijk op de fundamenten van ons leven: werk, school, zorg, overheid en management
De ontwikkelingen op het gebied van technologie en communicatie zullen steeds sneller gaan. Dit heeft in zeer ruime zin enorme gevolgen op het gebied van innovatie.
Non-fictie
Nederlands | 379 pagina's (ePub2, 11 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Jan Kuipers | Ben Tiggelaar De kleine Covey
de zeven eigenschappen samengevat
Beknopte samenvatting van het boek van Covey over succesvol leven, zowel zakelijk als privé.
Non-fictie
Nederlands | 54 pagina's (ePub2, 0,5 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Geertje Couwenbergh Maak werk van je leven!
een inleiding in innernemerschap
Inleiding tot een veganistische levens- en zienswijze.
Non-fictie
Nederlands | 50 pagina's (ePub2, 0,8 MB) | AnkhHermes, Utrecht | 2015
E-book
Menno Lanting Hoe word ik een speedboot?
de 7 principes van wendbaar werken, leren en ondernemen
Menno Lanting reisde de wereld over op zoek naar de meest inspirerende ondernemers en organisaties, zowel start-ups als grote multinationals. Hij leerde van hen wat de belangrijkste lessen zijn om ons voor te bereiden op de toekomst en op de nieuwe manier van werken, leren en ondernemen. In Olietankers en speedboten schreef hij er een apart hoofdstuk over. Dat hoofdstuk vind je hier integraal terug, aangevuld met een leeslijst van boeken en bronnen die je verder helpen naar meer flexibiliteit en...
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Arend Ardon Ontketen vernieuwing!
blokkades wegnemen en beweging creëren
Visie op organisatievernieuwing.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's (ePub2, 2,3 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Roos Vonk Collega's en andere ongemakken
de psychologie van de werkvloer
Niets menselijker dan de mens op de werkvloer. Bazen dekken zich in met onbegrijpelijk taal, charismatische salesmanagers verkopen kletskoek per kilo, een narcistische collega die jouw idee pikte krijgt de promotie waar jij op zat te wachten. En jij? Jij wilt gewoon leren van kritiek. Totdat je het krijgt. Met veel kennis van zaken en met scherpe observaties laat Roos Vonk onze psychologische valkuilen op de werkvloer zien: van macht en seks tot zelfoverschatting en faalangst, van hypocrisie en kuddegedrag...
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's (ePub2, 3,5 MB) | Maven Publishing, Amsterdam | 2015
E-book
Peter Thiel | Blake Masters Zero to one: creëer de toekomst
wat iedere ondernemer kan leren van Silicon Valley
De volgende Bill Gates zal geen besturingssysteem ontwerpen, en de nieuwe Mark Zuckerberg geen tweede Facebook. Het kopiëren van succesvolle modellen uit Silicon Valley heeft weinig zin. We kunnen wél leren van het vermogen om iets geheel nieuws te creëren in plaats van iets toe te voegen aan wat al bestaat. Peter Thiel is medeoprichter van PayPal en investeerder in vele techbedrijven, zoals Facebook, LinkedIn en Spotify. Dankzij zijn unieke ervaring en strategische inzichten heeft hij met Zero...
Non-fictie
Nederlands | 235 pagina's (ePub2, 1,8 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2014
E-book
Evert Jan van Hasselt | Pauline Romanesco Van CEO naar tuinman
de rol van leiderschap in het nieuwe organiseren
Een tuinman heeft een compleet andere houding dan een ceo: - De tuinman laat groeien; de ceo geeft opdracht. - De tuinman maakt gebruik van datgene wat er is; de ceo bepaalt wat er komt. - De tuinman stuurt bij; de ceo bepaalt de koers. - De tuinman anticipeert op mislukkingen; de ceo probeert mislukkingen te voorkomen. - De tuinman laat zich leiden door wat zich ontvouwt; de ceo werkt volgens een plan. - De tuinman beschouwt het geheel; de ceo controleert de losse onderdelen. - De tuinman geeft...
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2014
E-book
Denise Hulst Timemanagement 3.0
meer werkgeluk door plannen en prioriteiten stellen
Timemanagement 3.0 meer werkgeluk door plannen en prioriteiten stellen, speciaal voor breinwerkers Waar sta je voor als moderne drukke breinwerker? Niet alleen het managen van je tijd, maar ook van je taken en energie! Deze zijn allemaal van belang om fit, energiek en betrokken te blijven en resultaten neer te zetten waar je voor staat. Onderwerpen zijn: Werk is topsport: bewustzijn als bron van zelfsturing en High Performance Organisaties Het managen van je tijd en taken Ons brein en wat...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,7 MB | Spectrum, Houten | 2014
E-book