Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 61)
K. de Glopper Nederlandse leesprestaties in internationaal perspectief
Met lit. opg. Aandacht voor de opzet en resultaten van het onderzoek 'IEA reading literary study', waarbij in 32 landen de inhoud en de opbrengsten van het leesonderwijs werden vergeleken. Nederland was een van de deelnemende landen. In deze studie staan de leesprestaties van Nederlandse leerlingen centraal.
Non-fictie
Nederlands | 57 pagina's | Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
Wim Coster Leesonderwijs
leren lezen met plaatjes en plankjes
Non-fictie
Nederlands | 28 pagina's | Stichting IVIO, Lelystad | 1991
Gedrukt boek
Marjan Werts Leesonderwijs in kaart gebracht
Beschrijving van diverse inzichten en problemen binnen het leesonderwijs op de basisschool aan de hand van opvattingen van een aantal erkende deskundigen op het terrein van de leesdidactiek.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, Enschede | 1986
Gedrukt boek
Jan de Zanger Als een dolende hulponderwijzer
of ... werken met boeken in een Deense folkeskole; verslag van een studieverblijf
Verslag van een verblijf van twee weken op een Deense folkeskole voor leerlingen van 7 tot 16 jaar, waar de auteur het Deense moedertaalonderwijs en de taal- en leesmethodieken bestudeerde.
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, [Enschede] | 1983
Gedrukt boek
Frank Smith Understanding reading
a psycholinguistic analysis of reading and learning to read
Verhandeling vanuit de psycholinguistiek over lezen en het leren lezen
Non-fictie
Engels | 264 pagina's | Holt, Rinehart and Winston, New York [etc.] | 1982
Gedrukt boek
Richard van de Waarsenburg Wolkjes
toelichting
Docentenhandleiding bij de eerste leesboekjes-serie "Wolkjes" waarin aandacht wordt besteed aan beeld- en striptechnieken als eerste stap naar een leesmethode
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Dorothy Jeffree Let me read
Inleiding over leesonderwijs aan geestelijk gehandicapte kinderen en een aantal methoden om hen te leren lezen
Non-fictie
Engels | 170 pagina's | Souvenir Press, London | 1980
Gedrukt boek
Margaret M. Clark Young fluent readers
what can they teach us?
Non-fictie
Engels | 115 pagina's | Heinemann Educational Books, London [etc.] | 1976
Gedrukt boek
Andries Oldersma Het voortgezet leesonderwijs en het gebruik van de school- en klassebibliotheek in de basisschool
Nederlands | 170 pagina's | Wolters-Noordhoff [etc.], Groningen | 1968
Gedrukt boek
Els de Jong-van Gurp Met rode oortjes
over kinderen en boeken
Naslagwerk over lezen en boeken voor ouders en opvoeders met een christelijke levensovertuiging.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Voorhoeve, Kampen | 1998
Gedrukt boek
Stichting Lezen Fantasiaboek
schoolleesplan voor de basisschool: structuur en achtergrond
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1997
Gedrukt boek
Ik Mik Loreland
een kijkboek met spelletjes en verhalen
Mik reist door verschillende fantasiewerelden en leert daar letters en woorden. Met gekleurde en zwart-witte tekeningen. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | Nederlandse Onderwijs Televisie, Hilversum | 1994
Gedrukt boek
Jan Neuvel Functioneel aanvankelijk leesonderwijs
een beschrijving en een evaluatie
Verslag van een onderzoek naar een alternatieve didactiek voor het aanvankelijk lezen in de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 229 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1988
Gedrukt boek
Mondeling Nederlands bij Veilig leren lezen
Handleiding bij de methode "Veilig leren lezen", met allerlei suggesties voor het leesonderwijs aan allochtone en dialectsprekende kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
J.N. Broeders Beeldlezen als mogelijkheid voor geestelijk gehandicapten
Non-fictie
Nederlands | 53 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1986
Gedrukt boek
Boekenkist
toelichting
Toelichting bij de leesserie en suggesties voor het werken ermee in de (derde) klas.
Non-fictie
Nederlands | 27 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1985
Gedrukt boek
Richard van de Waarsenburg Vliegerboekjes
toelichting
Toelichting op de Vliegerserie, een serie van acht leesboekjes voor kinderen uit groep 3 die de eerste maanden van het aanvankelijk leesonderwijs achter de rug hebben.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
F.B. Caesar Voorbereidend en aanvankelijk leesonderwijs
studie- en werkboek voor opleiding en bijscholing van leerkrachten
De auteur van de meest gebruikte leesmethode "Veilig leren lezen" gaat in op de problemen, die ontstaan door de samenvoeging van de kleuterschool en de lagere school tot basisschool, vooral op het gebied van het leren lezen.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Ruth Gümbel Erstleseunterricht
Entwicklungen-Tendenzen-Erfahrungen
Non-fictie
Duits | 358 pagina's | Scriptor, Königstein/Ts. | 1980
Gedrukt boek
Vereniging voor Onderwijs in het Nederlands (VON) Het beste uit Moer 69-73
Nederlands | 398 pagina's | VON, Veghel [i.e. Bilthoven] | 1975
Gedrukt boek