Uitgebreid kinderopvangpakket bij De Nationale Voorleesdagen
Ieder jaar ontvangen alle kinderdagverblijven en peutergroepen in december een gratis promotiepakket voor De Nationale Voorleesdagen. Dit jaar is er ook een uitgebreider kinderopvangpakket met uitgewerkte lessen bij de Prentenboek Top 10. Daarmee kunnen pedagogisch medewerkers van het voorlezen een rijke activiteit maken. Verder zit in het pakket de unieke mini-editie van 'Coco kan het!', het Prentenboek van het Jaar 2021, en een voorleesknuffel van de schattige hoofdpersoon Coco.
Pakket met uitgewerkte lessen
Interactief werken met boeken en het doen van verwerkingsactiviteiten naar aanleiding van een boek dragen bij aan het verhaalbegrip en het leesplezier. Voor de pedagogisch medewerkers in de kinderopvang is er daarom een uitgebreid pakket met uitgewerkte lessen bij de Prentenboek Top 10 samengesteld. De les- en speeltips bij de boeken geschikt voor peuters ontvang je in een papieren map.
Online vind je bij de gehele Prentenboek Top 10 lessen, aanvullend materiaal en inspiratie.
Je kunt dit pakket tot 8 juni bestellen via de boekhandel. Het pakket kost 17 euro inclusief de mini editie ter waarde van € 5,25, de voorleesactiviteiten en de voorleesknuffel. Vraag naar het Kinderopvangpakket De Nationale Voorleesdagen 2021.
Promotiepakket
Ieder jaar ontvangen alle kinderdagverblijven en peutergroepen in december een gratis promotiepakket voor De Nationale Voorleesdagen. Dit pakket bevat posters waarmee kinderdagverblijven en peutergroepen een Voorleesontbijt feestelijk kunnen aankleden. Dit pakket kan goed gebruikt worden als aanvulling op het Kinderopvangpakket.
Het Voorleesontbijt vormt de aftrap van De Nationale Voorleesdagen. Voor het ontbijt kun je zelf een -al of niet bekende- voorleesgast uitnodigen.
De Nationale Voorleesdagen
De Nationale Voorleesdagen is een leesbevorderingscampagne van Stichting Lezen en wordt georganiseerd door de Stichting CPNB. De campagne bestaat sinds 2004 en vindt voor de 18de keer plaats in januari 2021. De doelstelling van deze jaarlijkse campagne is het stimuleren van voorlezen van kinderen (0-6 jaar) die zelf nog niet kunnen lezen of geleerd hebben om zelf te lezen. De campagne benadrukt de voordelen van het (voor)lezen, waaronder het positieve effect op woordenschat, spelling en tekstbegrip.
Kijk op nationalevoorleesdagen.nl voor meer informatie over de campagne.