Alles van: M.E. Otter
Resultaat 1 - 3 (van 3)
M.E. Otter Aap, noot, niets .... of het spook van de ontlezing in het basisonderwijs
Bibliografie : p. 97-100 De belangrijkste uitkomst van het onderzoek is dat leerlingen in het basisonderwijs in hun vrije tijd zelden in boeken lezen : ongeveer 5 minuten per dag, terwijl er anderhalf uur per dag naar de televisie wordt gekeken. Er is voor de overheid reden om bezorgd te zijn en leesbevorderingsprojecten op te zetten. Vooral het plezier van het lezen zou benadrukt moeten worden.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | SCO-Kohnstamm Instituut van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1996
Gedrukt boek
M.E. Otter TV kijken en de leesprestaties
een replicatie van het onderzoek van Koolstra
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | SCO-Kohnstamm Instituut, Amsterdam | 1995
Gedrukt boek
M.E. Otter Leesvaardigheid, leesonderwijs en buitenschools lezen
instrumentatie en effecten
Met samenv. in het Engels Bibliografie : p. 115-122 De auteur ontwikkelt op basis van voorgaande methoden en theorieèˆn een methode om de relatie tussen buitenschools lezen, leesprestaties op school en het onderwijsaanbod op een betrouwbare wijze te meten.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | SCO-Kohnstamm Instituut, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek