Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 791)
Daan Weddepohl 99 redenen om te stoppen, en toch door te gaan
De oprichter van Peerby neemt je mee op een reis langs de hoge toppen en diepe dalen van de start-upondernemer In 2012 richt Daan Weddepohl Peerby op, een website waar mensen spullen kunnen lenen en uitlenen. Met Peerby wil hij de negatieve impact van de productie van spullen verminderen, door delen gemakkelijker en leuker te maken dan kopen. Het platform is een groot succes, maar het achterliggende businessmodel blijkt niet te werken. Er komt gewoon te weinig geld binnen om het bedrijf draaiende...
Nederlands | 4 uur 19 minuten (248 MB) | Lev., Amsterdam | 2020
Luisterboek (digitaal)
David Allen Getting Things Done
De kunst van stressvrije productiviteit
Een geheel herziene en geactualiseerde editie van de internationale bestseller over persoonlijke productiviteit. Getting Things Done is de ultieme methode om productiever te zijn. Het stelt je in staat om snel informatie te filteren en wat relevant is onder te brengen in een extern 100 procent betrouwbaar systeem. Dit zorgt ervoor dat alle op dit moment niet-relevante informatie uit je zicht verdwijnt en op het juiste moment weer op je radar komt. Hierdoor heb je overzicht om met de juiste dingen...
Nederlands | 13 uur 22 minuten (770 MB) | Lev., Amsterdam | 2020
Luisterboek (digitaal)
Martine Vecht | Leid Oudemans De beste tips tegen tijdnood
Bijna iedereen met een baan en een actief sociaal leven heeft tijdnood. De vraag is: hoe houd je alle ballen in de lucht? Hoe ga je om met perfectionisme, uitstelgedrag of pure chaos? Hoe zorg je dat je overeind blijft in deze hectische wereld? Dit luisterboek is een bijzonder goede hulp voor iedereen die met minder stress en meer plezier van het leven wil genieten: met praktische tips, ervaringsverhalen, realistische feedback en wijze lessen. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 2 uur 26 minuten (140 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Maartje Blijleven We love communities
Hoe je succesvol wordt met jouw online community
Online communities zijn hét grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements. De eeuwenoude manier om verbondenheid, solidariteit en vertrouwen te creëren, is ook de ideale manier om online relaties te bouwen en onderhouden en doelgroepen goed te leren kennen op een authentieke en aansprekende manier. Maartje Blijleven kraakte de code en laat stap-voor-stap zien hoe je een community begint en tot bloei brengt. Ze geeft inspirerende praktijkvoorbeelden en onthult...
Nederlands | 7 uur 51 minuten (906 MB) | Nieuw Amsterdam, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Malcolm Gladwell Het beslissende moment
“Het beslissende moment” van Malcolm Gladwell leest als een avonturenverhaal vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe idee Het is een kaart voor verandering, met een hoopvolle boodschap: creatieve persoon kan de wereld veranderen. Er is meestal maar een klein zetje nodig om de bal aan het rollen te krijgen. Wie het beslissende moment herkent, heeft een recept voor succes in handen. Hoe wordt een onbekende debutant een bestsellerauteur? Waarom gaan steeds meer jongeren roken, terwijl...
Nederlands | 9 uur 4 minuten (522 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Menno Lanting Hoe word ik een speedboot?
De 7 principes van wendbaar werken, leren en ondernemen
Menno Lanting reisde de wereld over op zoek naar de meest inspirerende ondernemers en organisaties, zowel start-ups als grote multinationals. In Hoe word ik een speedboot vind je de belangrijkste lessen om ons voor te bereiden op de toekomst en op de nieuwe manier van werken. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 1 uur 41 minuten (145 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Henk Jan Kamsteeg Spreken met passie
De kracht van storytelling
In ‘Spreken met passie’ licht Henk Jan Kamsteeg uit dat niets krachtiger werkt dan een sterk verhaal om je ideeën goed over het voetlicht te brengen en zo mensen aan je te binden. Kamsteeg brengt theorie en praktijk bij elkaar door de lessen uit zijn jarenlange ervaring als trainer en storyteller in een boeiend verhaal over Victor te verwerken. Victor is blij met zijn langgekoesterde promotie. Maar deze vreugde wordt al snel overschaduwd door zijn onvrede over zijn matige prestaties bij het geven...
Nederlands | 2 uur 24 minuten (208 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Stephen R. Covey Ontwerp je persoonlijke missie
Begin met het einde voor ogen
Stephen Covey, bestsellerauteur en grootmeester van de persoonlijke ontwikkeling, reikt je in ‘Ontwerp je persoonlijke missie’ de handvatten aan om vandaag nog te beginnen met je toekomst. In zijn wereldwijde bestseller ‘De zeven eigenschappen’ stelt Covey dat effectieve mensen worden gemotiveerd door hun eigen missie en hun leven leiden volgens bepaalde principes. Ineffectieve mensen volgen de agenda van anderen en laten hun leven bepalen door zaken die zich toevallig aandienen. Eigenschap 2, Begin...
Nederlands | 1 uur 35 minuten (137 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Bo van Houwelingen | Caroline van Keeken De fijne kneepjes van netwerken
Sommige mensen hebben er talent voor: netwerken. Charmant lachend visitekaartjes lospeuteren, de juiste persoon precies joviaal genoeg op de schouders slaan. Helaas is dat niet iedereen gegeven – en toch moeten we allemaal wel eens netwerken. Om handige contacten te leggen en zo die leuke klus of baan binnen te slepen. Bo van Houwelingen en Caroline van Keeken bezochten talloze bijeenkomsten in netwerkend Nederland. Ze hielden de experts nauwlettend in de gaten en leerden van hen de fijne kneepjes...
Nederlands | 1 uur 19 minuten (76 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Max Christern De 7 managementprincipes van Louis van Gaal
Na de reeks succesvolle wedstrijden van Oranje tijdens het WK van 2014 rees de ster van onze bondscoach tot ongekende hoogte. Alom werd Louis van Gaal geprezen om zijn strategie, zijn interventies, zijn manier van leidinggeven. Wat is het geheim van deze man, die nog maar twee jaar eerder de leiding kreeg over het Nederlands Elftal waarvan niemand verwachtte dat het zelfs maar de groepsfase zou overleven? Wat kunnen managers en andere leidinggevenden van zijn aanpak leren? Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 2 uur 50 minuten (163 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Simon Sinek Het oneindige spel
De beste leiders spelen instinctief volgens de regels van het oneindige spel. Ze beseffen dat het niet gaat om de volgende kwartaalcijfers of de volgende verkiezingsresultaten; het gaat om de volgende generatie. Aan de hand van vele voorbeelden laat Simon Sinek zien hoe zij organisaties bouwen die sterker, innovatiever en inspirerender zijn en waar mensen elkaar en hun leiders vertrouwen. Ze kunnen iedere storm trotseren en leiden ons de toekomst in. Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn...
Nederlands | 8 uur 26 minuten (728 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Stephen R. Covey 30 methoden van beïnvloeding
Vergroot je invloed met wel 30 methoden! In zijn belangrijkste boek ‘De zeven eigenschappen’ verwijst Stephen Covey naar de 30 methoden van beïnvloeding die hij ontwikkelde om te kunnen omgaan met de gevoelige scheidslijn tussen betrokkenheid en invloed. Er is namelijk een groot verschil tussen datgene waar je je betrokken bij voelt en datgene waar je daadwerkelijk invloed op hebt. Stephen Covey laat zien dat je je invloed kunt vergroten op wel 30 verschillende manieren – die allemaal in dit boekje...
Nederlands | 37 minuten (54 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Menno Lanting Het geheim van disruptie
De basis van echte vernieuwing
Het geheim van disruptie van Menno Lanting bevat de kernboodschap uit zijn bestseller De disruptieparadox: de vier paradoxen van disruptie. Lanting legt in dat boek de aard van disruptie bloot en laat zien hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie versus exploratie. Wie leert omgaan met de paradoxen van disruptie...
Nederlands | 1 uur 56 minuten (167 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jurriaan Kamer | Rini van Solingen Formule X
Hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie
Formule X vertelt het verhaal van Ronald Verhulst, directeur van een groot keukenbedrijf. Als het hem niet lukt de levertijd van de keukens drastisch te verkorten van twaalf tot twee weken, is hij zijn baan kwijt. Met vallen en opstaan versnelt hij stap voor stap zijn organisatie. Hij krijgt daarbij hulp uit onverwachte hoek in de vorm van advies van een F1-teambaas. Ronald voert de geleerde lessen uit de Formule 1 door, met een ware cultuuromslag tot gevolg. Formule X is een verhalend managementboek...
Nederlands | 4 uur 45 minuten (410 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Malcolm Gladwell Uitblinkers
Waarom sommige mensen succes hebben en andere niet
Wat is er zo bijzonder aan een uitzonderlijke prestatie? Dat lijkt een vreemde vraag, maar met vreemde vragen is Malcolm Gladwell op zijn best. Uitblinkers is een stimulerende en verbazende zoektocht naar de herkomst van succes. En die ligt niet, zoals meestal wordt gedacht, in een bijzonder brein of een verbluffend talent. Uitblinkers hebben iets bijzonders, maar dat zit hem vooral in wat ze meegemaakt hebben: hun cultuur, familie, en alle eigenaardigheden waarmee ze in aanraking zijn geweest....
Nederlands | 8 uur 37 minuten (496 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Simon Sinek Begin met het Waarom
Hoe goede leiders inspireren tot actie
Simon Sinek laat in ‘Begin met het Waarom’ zien dat organisaties en leiders die zich richten op het Waarom van hun bedrijf succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Leiderschapsstijlen kunnen verschillen, maar alle grote, inspirerende leiders hebben één ding met elkaar gemeen: ze weten dondersgoed waaróm ze doen wat ze doen. Toch sneeuwt bij veel bedrijven het Waarom nogal eens onder in de hectiek van de dag. ‘Begin met het Waarom’ helpt je om het Waarom weer centraal te stellen en zo...
Nederlands | 9 uur 25 minuten (813 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Michiel Muller Ondernemen is een ABC'tje
Je droomt van iets nieuws, je ziet kansen… maar vaak blijft het daarbij. Ondernemen is in beweging komen, en dat is voor veel mensen (en bedrijven) toch nog erg moeilijk. Succesvol serial ondernemer en investeerder Michiel Muller maakt met zijn beproefde methode de drempel een stuk lager: van A via B naar C. Eenvoudig, krachtig en inspirerend. Het gaat erom dat je de veilige haven van A durft te verlaten, om iets nieuws te gaan proberen. Wat dat is, en hoe je daar komt, dat is juist de fun van ondernemen....
Nederlands | 4 uur 2 minuten (348 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Chantal van der Leest Ons feilbare denken op het werk
Betere beslissingen en minder denkfouten
In Ons feilbare denken op het werk zet wetenschapsjournalist en neuropsycholoog Chantal van der Leest aan de hand van herkenbare situaties veel voorkomende denk- en inschattingsfouten op het werk op een rij. Dankzij onderzoekers als Daniel Kahneman is veel bekend over hoe mensen redeneren en keuzes maken. We handelen minder rationeel dan we denken, zelfs bij grote beslissingen met vergaande consequenties. Dankzij de praktische adviezen van Van der Leest kun je vooroordelen (van jezelf en van anderen)...
Nederlands | 3 uur 18 minuten (285 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jacqueline de Jong De kleine Cialdini
Het invloedrijke boek samengevat - Met een inleiding van Ap Dijksterhuis
Robert Cialdini schreef het boek Influence (Invloed), dat al meer dan dertig jaar hét standaardwerk op het gebied van overtuigen en beïnvloeden is: wereldwijd werden meer dan twee miljoen exemplaren verkocht. Op basis van uitgebreid onderzoek komt Cialdini tot zes 'hefbomen' om mensen te overtuigen: wederkerigheid, consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit en schaarste. De kleine Cialdini geeft een heldere samenvatting van Robert Cialdini's theorie. Het verschaft je inzicht in de zes...
Nederlands | 2 uur 3 minuten (118 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Ashlee Vance Elon Musk
Hoe de topman van SpaceX en Tesla onze toekomst vormgeeft
Elon Musk is misschien wel de opvallendste en meest gedreven zakenman van dit moment – een eigentijdse mix van Thomas Edison, Henry Ford, Howard Hughes en Steve Jobs. Musk valt op door zijn dynamiek en visie in een wereld waar bedrijven vooral zekerheid zoeken. Met zijn bedrijven PayPal, Tesla Motors, SpaceX en Solar City verandert hij bedrijfstakken en de wereld door op het allerhoogste niveau te innoveren. In dit boek biedt journalist Ashlee Vance voor het eerst een inkijkje in het buitengewone...
Nederlands | 13 uur 59 minuten (806 MB) | Lev., Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)