Zoekresultaten
Resultaat 701 - 716 (van 716)
Chris Versteylen Vandaag lezen & morgen leven
Beknopte behandeling van het verschijnsel probleemliteratuur voor jongeren, met een uiteenzetting over verschillende thema's en te stellen criteria
Non-fictie
Nederlands | 74 pagina's | De Sikkel, Malle | 1981
Gedrukt boek
Frank Smith Understanding reading
a psycholinguistic analysis of reading and learning to read
Verhandeling vanuit de psycholinguistiek over lezen en het leren lezen
Non-fictie
Engels | 264 pagina's | Holt, Rinehart and Winston, New York [etc.] | 1982
Gedrukt boek
Ruth Gümbel Erstleseunterricht
Entwicklungen-Tendenzen-Erfahrungen
Non-fictie
Duits | 358 pagina's | Scriptor, Königstein/Ts. | 1980
Gedrukt boek
Kaleidoskoop
kijk-, luister- en leesgids voor volwassen zwakke lezers
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | NBLC Uitgeverij, Den Haag | 1995
Gedrukt boek
Blij bang boos
werken met boeken in de klas
Bespreking van 15 prentenboeken rond het thema 'gevoelens' (onderwerp Vlaamse jeugdboekenweek 1990), voorzien van tips, lesmodellen en uitgewerkte projecten voor groep 1 en 2 van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Infodok, Leuven, Den Haag | 1990
Gedrukt boek
Cedric P. Stalpers Moeilijkheid gemeten
de Leeservaringsschaal: een nieuw, kwalitatief instrument voor het bepalen van de complexiteit van narratieve teksten
Non-fictie
Nederlands | 44 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1999
Gedrukt boek
Blij bang boos
werken met boeken in de klas
Praktische aanwijzingen voor het werken met boeken in de 3e en 4e groep / 1e en 2e klas van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Infodok, Leuven, Den Haag | 1989
Gedrukt boek
Richard van de Waarsenburg Vliegerboekjes
toelichting
Toelichting op de Vliegerserie, een serie van acht leesboekjes voor kinderen uit groep 3 die de eerste maanden van het aanvankelijk leesonderwijs achter de rug hebben.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Blij bang boos
werken met boeken in de klas
Praktische suggesties voor het werken met boeken op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Infodok, Leuven, Den Haag | 1990
Gedrukt boek
Blij bang boos
werken met boeken in de klas
Praktische aanwijzingen voor het werken met boeken in de 5e en 6e groep / 3e en 4e klas van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Infodok, Leuven, Den Haag | 1990
Gedrukt boek
Jan Neuvel Functioneel aanvankelijk leesonderwijs
een beschrijving en een evaluatie
Verslag van een onderzoek naar een alternatieve didactiek voor het aanvankelijk lezen in de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 229 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1988
Gedrukt boek
Varina Tjon-a-Ten Suggesties bij Anansi komt naar Nederland
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | De Geus, Breda | 1986
Gedrukt boek
J.N. Broeders Beeldlezen als mogelijkheid voor geestelijk gehandicapten
Non-fictie
Nederlands | 53 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1986
Gedrukt boek
Mondeling Nederlands bij Veilig leren lezen
Handleiding bij de methode "Veilig leren lezen", met allerlei suggesties voor het leesonderwijs aan allochtone en dialectsprekende kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Els de Jong-van Gurp Met rode oortjes
over kinderen en boeken
Naslagwerk over lezen en boeken voor ouders en opvoeders met een christelijke levensovertuiging.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Voorhoeve, Kampen | 1998
Gedrukt boek
Fibeln und Lesebücher für die Primarstufe
kritische Analysen
Gebundelde artikelen over eerste leesboekjes in West-Duitsland, waarin rolpatronen op verschillende wijzen belicht worden bijv. bij illustraties. Aan de orde komen ook het gezin, het spel, de wereld der beroepen en de sociale omgeving. Daarnaast worden didactische en taalkundige aspecten besproken
Non-fictie
Duits | 154 pagina's | Schöningh, Paderborn | 1975
Gedrukt boek