Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 89)
William Anthony Het raadsel van de dichte deur
De deur van de schoolbibliotheek zit op slot, dat is anders nooit zo. Kim, Samuel, Lukas, Ava en robothondje iMax gaan op onderzoek uit, maar ze hebben jou nodig! Een nieuw raadsel om op te lossen! Vanaf ca. 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Schoolsupport, Etten-Leur | 2021
Gedrukt boek
Max Wainewright Stap voor stap
programmeren kun je leren
Leer stap voor stap programmeren met de (gratis) programma's Logo en Scratch. Lees hoe je lussen en variabelen gebruikt. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, [Etten-Leur] | 2016
Gedrukt boek
Max Wainewright Stap voor stap
programmeren kun je leren
Leer stap voor stap hoe je webpagina's in HTML maakt en JavaScripst gebruikt om webpagina's interactief te maken. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, [Etten-Leur] | 2016
Gedrukt boek
Max Wainewright Stap voor stap
programmeren kun je leren
Leer stap voor stap hoe je met de programmeertalen Scratch en Python keuzemogelijkheden met 'als' inbouwt. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, [Etten-Leur] | 2016
Gedrukt boek
LEAD-Project Super Scratch programmeeravontuur!
leer programmeren door coole games te maken!
Programmeer met Scratch (gratis op internet) games of programma's als penalty-schieten en een Egyptisch doolhof. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur en een ballonstrip als voorafje. Vanaf ca. 10 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Uitgeverij Nieuwezijds, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Jan Leyssens De geboorte van de computertaal
In de negentiende eeuw vond Ada Lovelace de computertaal uit. Leer alles over deze uitvinding, die ook vandaag nog wordt gebruikt bij allerlei computertoepassingen. Met gekleurde en zwart-witillustraties. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 26 pagina's | Clavis, [Alkmaar] | 2023
Gedrukt boek
Maarten Sprenger Slim zoeken op internet
voor thuis, op school en waar je ook bent
Hoe zoek je informatie op internet? En hoe weet je of de informatie betrouwbaar is? Uitleg met tips, voorbeelden, zoekopdrachten en schermafbeeldingen. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | De Wereld van Bovenaf, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Studio Visual Steps Mooie presentaties en spreekbeurten maken in PowerPoint
Hoe maak je een PowerPoint-presentatie voor je spreekbeurt? Stapsgewijze uitleg met schermvoorbeelden in kleur. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Visual Steps, [Uithoorn] | 2012
Gedrukt boek
Serge de Beer Apps maken met meneer De Beer
Maak zelf, stap voor stap, een spelletjes-app met het gratis te downloaden programma GameSalad. Met veel schermafbeeldingen en kleurenillustraties. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Ron Ford Leren programmeren met Scratch
spelenderwijs leren programmeren voor kinderen
Met het gratis programma Scratch leer je stap voor stap programmeren. In zes projecten laat je o.a. poppetjes bewegen en geluid maken. Met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Herman van Veen Rode wangen
zijn leukste verhalen over o.a. Alfred Jodocus Kwak, Colombine en Het bange spookje en zijn beroemdste liedjes zoals Opzij, Zo vrolijk, Spetter pieter pater en Voor een kus
Bundeling van acht verhalen over Alfred J. Kwak, Colombine en Benjamin IJ. Beer. Met cd met zestien liedjes. Voorlezen vanaf ca. 6 jaar.
Fictie | Verhalenbundel
Nederlands | 157 pagina's | Kok, Utrecht | 2012
Gedrukt boek
Pauline Maas GameMaker4You
een boek waarmee je zelf een computerspel leert maken
Introductie van het programma Game Maker, waarmee je allerlei soorten games kunt maken. De cd-rom bevat software en vier voorbeeldgames en de handleiding stapsgewijze uitleg via schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Diepenmaat Uitgeverij & Ontwerpbureau, Dieren | 2008
Gedrukt boek
Sietse Kuipers Werkstukken maken op de computer
In korte hoofdstukken wordt uitgelegd hoe je moet omgaan met Windows 98, Windows Verkenner, Paint, Word 2000, Internet Explorer, Outlook Express, Paint Shop Pro 7, Animation Shop, Win Zip en WS_FTP95. Met veel schermafbeeldingen. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 291 pagina's | Bruna MultiMedia, [Utrecht] | 2002
Gedrukt boek
Jane Baer-Krause | Kristine Kretschmer WWW.wat?
alles wat je altijd al wilde weten over internet
WWW... wat? Het internet is geweldig, je kunt je er uren mee vermaken! Maar het is ook best wel ingewikkeld, want hoe werkt het nou eigenlijk precies? In dit boek vind je antwoorden op 70 vragen van kinderen over internet. Heeft internet openingstijden? Kun je via zoekmachines alles vinden? Ben ik op internet een ander mens? Wat je altijd al over dit onderwerp wilde weten, dat staat dus in dit boek! Bijvoorbeeld wanneer, door wie en waarom het internet is uitgevonden. Maar ook wat jij er aan hebt,...
Nederlands | 85 pagina's (PDF, 12 MB) | De Vier Windstreken, Rijswijk zh | 2018
E-book
Richard Wentk Raspberry Pi voor kids voor dummies®
Wil je weten hoe een computer werkt? Daar kom je achter als je een Rasperry Pi, een piepkleine computer, bouwt en programmeert. Je kunt er muziek mee maken en spelletjes op spelen. Stapsgewijze uitleg met kleurenfoto's en -tekeningen. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 6 MB | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
Sarah Guthals Een Minecraft-stad bouwen voor kids voor dummies®
Bouw een stad met attracties in Minecraft pc, modus creatief. Van landschappen en droomhuizen tot een fontein en waterglijbaan. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 16 MB | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
Gordon McComb Robots bouwen voor kids voor dummies
Bouw je eigen robot van o.a. een elektrische tandenborstel en oud speelgoed. Stapsgewijze uitleg van vier robots met kleurenfoto's en -tekeningen. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 7,5 MB | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
Derek Breen Games ontwerpen voor kids
Ontwerp en teken je graag? Lees dan hoe je vier games ontwerpt met het gratis programma Scratch. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 10 MB | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
Derek Breen Computeranimaties maken voor kids voor Dummies®
Wil je zelf een animatiefilmpje maken? Lees hoe je dit met het gratis programma Scratch kunt doen. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 14 MB | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
Chris Minnick | Eva Holland Programmeren voor kids
Ben je gek van computerspelletjes- en animaties? Maak dan je eigen computerspelletje met HTML, CSS en Java Script. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 11 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 57 pagina's (ePub2, 7,8 MB) | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book