Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 63)
Katholieke Universiteit Brabant Van Nijntje tot Nabokov
stadia in geletterdheid; bijdragen aan het gelijknamige symposium, gehouden op 22 januari 1997 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Lezingen, gehouden op het symposium over lezen, literatuur en literatuuronderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Tilburg University Press, Tilburg | 1997
Gedrukt boek
Annerieke Freeman-Smulders Leren lezen is niet genoeg
Vanuit haar jarenlange bibliotheekervaring gaat de auteur op zoek naar de oorzaken van het niet kunnen of willen lezen en draagt suggesties aan die hierin verandering kunnen brengen.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1990
Gedrukt boek
Aidan Chambers Introducing books to children
Vanuit een 25-jarige onderwijservaring besteedt de auteur aandacht aan het belang van lezen, leesgedrag van kinderen en manieren om de leesmotivatie van kinderen te stimuleren.
Non-fictie
Engels | 223 pagina's | Heinemann Educational Books, London | 1983
Gedrukt boek
Wendy de Graaff Even geduld a.u.b.
leesbevordering op radio en televisie
Vanaf 1994 heeft Stichting Lezen geprobeerd om ook via radio en televisie het lezen te bevorderen. Evaluatie van de projecten via de media gedaan door de mensen die erbij betrokken waren. Radio of televisie kunnen kinderen en volwassen zeker tot lezen aanzetten, bijvoorbeeld het voorlezen in Sesamstraat blijkt inspirerend te werken en ook goede boekenprogramma's kunnen invloed hebben op het lees- en koopgedrag van volwassenen. Sommige projecten blijken succes te hebben gehad, andere waren minder...
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Elleke van den Burg-Poortvliet Veel leesplezier
projecten voor leesbevordering op een rij
Beschrijving van 13 projecten voor leesbevordering in het primair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Stichting Lezen/CPS, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Stichting Lezen Lezen en leesbevordering in een multiculturele samenleving
verslag van het congres van 15 en 16 mei 2000 georganiseerd door Stichting Lezen en Universiteit Utrecht
Bijdragen van de inleiders van het congres waarin vanuit verschillende invalshoeken wordt ingegaan op het onderwerp lezen en leesbevordering in een multiculturele samenleving. Aandacht voor wetenschappelijk onderzoek naar geletterdheid bij jonge autochtone en allochtone lezers, de voordelen en de problemen van een interculturele benadering van literatuuronderwijs, verschillen en overeenkomsten in de omgang met literatuur en lezen in het algemeen, de invloed die het lezen kan hebben op de lezer. Naast...
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Eburon, Delft | 2000
Gedrukt boek
International Reading Association Vlaanderen Leesbevordering
Bundel artikelen over verschillende vormen van leesbevordering.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1995
Gedrukt boek
Paul Rooyackers Spelen met jeugdboeken
voor onderwijs en jeugdwerk
Handboek voor onderwijzers en activiteitenbegeleiders met spelletjes naar aanleiding van fragmenten uit jeugdboeken.
Non-fictie
Nederlands | 194 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 1995
Gedrukt boek
Rineke van Daalen Lezen is iets tussen mensen
een pleidooi voor de schoolbibliotheek
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Rineke van Daalen, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Marita De Sterck Lees je mee?
een gids voor wie boeken en kinderen wil samenbrengen
Informatie over kinderboeken, aangevuld met titellijsten, gebruiksmogelijkheden en tips voor leesbevordering.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Lannoo, Tielt | 1997
Gedrukt boek
M.E. Otter Aap, noot, niets .... of het spook van de ontlezing in het basisonderwijs
Bibliografie : p. 97-100 De belangrijkste uitkomst van het onderzoek is dat leerlingen in het basisonderwijs in hun vrije tijd zelden in boeken lezen : ongeveer 5 minuten per dag, terwijl er anderhalf uur per dag naar de televisie wordt gekeken. Er is voor de overheid reden om bezorgd te zijn en leesbevorderingsprojecten op te zetten. Vooral het plezier van het lezen zou benadrukt moeten worden.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | SCO-Kohnstamm Instituut van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1996
Gedrukt boek
Marianne Rozendaal "Niet samen praten, maar samen doen"
project leesbevordering voor Turkse en Marokkaanse kinderen
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | Openbare Bibliotheek Leiden, Leiden | 1994
Gedrukt boek
Een boek, niet zomaar!
beschouwingen over boek en lezen nu en in de toekomst
Twee inleidingen over de visie van en over de persoon Dr. A.P.V. Grypdonck (1923- ) en een bibliografie over het boek en het lezen in Nederland en Vlaanderen.
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1989
Gedrukt boek
Nederlandse Boekverkopersbond Leesbevordering
overdaad of noodzaak?
Bundel teksten van de voordrachten die gehouden zijn tijdens het op 3 november 1987 door de Nederlandse Boekverkopersbond georganiseerde congres over "leesbevordering"
Non-fictie
Nederlands | 75 pagina's | Nederlandse Boekverkopersbond, 's-Gravenhage | 1988
Gedrukt boek
Je verpest je ogen nog
leesbevordering, een kennismaking met BZZTôH, Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek, Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Nederlands Letterkundig Museum en Documentatiecentrum, Schrijvers in Beeld, Schrijvers School Samenleving
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Samenwerkingsverband Leesbevordering, Amsterdam | 1986
Gedrukt boek
Joke Forceville-van Rossum Kan mijn dochter dit boek lezen?
Nederlands | 212 pagina's | Lannoo, Tielt [etc.] | 1964
Gedrukt boek
Mary van Wissen LEZENDerWIJS
een boekje over boekpromotie voor jonge kinderen
Inventarisatie van leesbevorderingsactiviteiten voor kinderen in het begin van de jaren '90.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | SARDES, Den Haag | 1994
Gedrukt boek
Wilma van der Pennen Literatuur... daar snap ik niks van
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
M. de Haan Hoe motiveer je kinderen tot lezen?
het effect van leespromotie op de leesmotivatie en de leesfrequentie van leerlingen op OVB-scholen
Non-fictie
Nederlands | 61 pagina's | ISOR, afdeling Onderwijsonderzoek RU, Utrecht | 1990
Gedrukt boek
Patricia Roberts Alphabet
a handbook of ABC books and activities for the elementary classroom
Engels | 212 pagina's | Scarecrow Press, Metuchen, N.J. | 1984
Gedrukt boek