Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 63)
Projectgroep leesbevordering Aan de slag met kinderboeken
een programma leesbevordering ten behoeve van pabostudenten
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Biblion, Leidschendam | 2006
Gedrukt boek
Remke van Veelen Goed verhaal
werkboek over lezen
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Uitgeverij Eenvoudig Communiceren, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Aidan Chambers Leespraat
Praktische adviezen voor het werken met jeugdboeken op school of in de bibliotheek. Onder meer door kinderen kritisch te laten lezen en ze erover te laten vertellen. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,6 MB | Ef & Ef Media, Leidschendam | 2013
E-book
Jorien Termond | José Oosterheert Lezen is leuk! voor ouders
25 tips om lezen nog leuker te maken; een verzameling van leuke en stimulerende tips om kinderen te motiveren om te lezen
Verzameling van 25 tips, ideeën en spelvormen om lezen leuker te maken voor kinderen. Met kleine kleurenillustraties. Voor opvoeders van kinderen van ca. 6 t/m 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 28 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2013
Gedrukt boek
Annet Weterings Competent in leesbevordering
docentengids voor opleidingen Pedagogisch Werk en Onderwijsassistent
Handleiding voor docenten in het mbo om studenten die een baan in het onderwijs tegemoet zien, voor te bereiden op het stimuleren van het lezen, het kunnen voorlezen en het vergroten van de eigen leeservaring.
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | SWP, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Stichting Lezen Leeskracht!
gids voor literaire competentie op school
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Biblion, Leidschendam | 2003
Gedrukt boek
Stichting Lezen Praktijkboek leesbevordering basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | NBLC Uitgeverij, Den Haag | 1998
Gedrukt boek
Piet Mooren Het prentenboek als springplank
cultuurspreiding en leesbevordering door prentenboeken
Onderzoek naar de genrekenmerken en gebruiksaspecten van het prentenboek. De auteur plaatst de boekensoort in een emancipatorisch perspectief en verbindt haar met de grote sociaal-democratische projecten van cultuurspreiding en leesbevordering. Hij doet dit door de verschillende bemiddelaren tussen boek en kind te onderzoeken: de uitgever, de literaire en educatieve kritiek, het onderwijs en de bibliotheek. Op deze wijze schetst hij een beeld van wat de overheid en particuliere instellingen hebben...
Non-fictie
Nederlands | 525 pagina's | SUN, Nijmegen | 2000
Gedrukt boek
M. Stokmans De casus Bazar
effectmeting van een leesbevorderingsproject
Onderzoek naar het effect van het leesbevorderingsprogramma voor het vmbo 'Bazar' op de leeshouding en het leesgedrag van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 193 pagina's | Eburon, Delft | 2007
Gedrukt boek
Gerbert L.M. Kraaykamp Leesbevordering door ouders, bibliotheek en school
effecten en ontwikkelingen
Studie naar de onderlinge verhouding van ouders (opvoeders), voortgezet onderwijs en openbare bibliotheken en de invloed die zij gezamenlijk hebben op het leesgedrag van jongeren. Ook is gekeken naar het effect op langere termijn van met leesvaardigheid samenhangende activiteiten en verworvenheden zoals de (latere) culturele participatie en kijkgedrag en keuze van televisieprogramma's.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Eburon, Delft | 2002
Gedrukt boek
Dieuwke Hovinga In mijn naam zitten twee rondjes
een onderzoek naar de leesontwikkeling van jonge kinderen
Non-fictie
Nederlands | 130 pagina's | NBLC Uitgeverij, Den Haag | 1999
Gedrukt boek
De kunst van het lezen
bijdragen aan het gelijknamige symposium, gehouden 15 december 1993 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Met lit. opg. Weergave van een aantal lezingen, die op het symposium zijn gehouden. Onderwerpen zijn onder andere lezen op de basisschool, literatuuronderwijs, leesbevorderingsprojecten in Nederland en op de Nederlandse Antillen en de rol van de bibliotheek bij leesbevordering.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | NBLC Uitgeverij, Den Haag | 1994
Gedrukt boek
Daniel Pennac In een adem uit
het geheim van het lezen
Gedachten over leesbevordering als de inwijding van kinderen in de magie van het leesavontuur.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | De Brink, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum Kinderen en jongeren in de bibliotheek
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1993
Gedrukt boek
Universiteit van Tilburg Jeugdliteratuur en andere media
cultuureducatie in woord en beeld; bijdragen aan het gelijknamige symposium op 25 januari 2006
Vanuit verschillende perspectieven en disciplines wordt aandacht besteed aan de mediaervaringen, die kinderen en jongeren zowel buitenschools als in (multi-culturele) onderwijsleersituaties opdoen. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | Engels | 203 pagina's | Biblion Uitgeverij, Leidschendam | 2008
Gedrukt boek
Steunpunt Nederlands als Tweede Taal Leesrijk school- en klasklimaat
een schat aan le(e)sideeën voor het basisonderwijs
Artikelen en lessuggesties met betrekking tot leesbevorderingsprojecten op basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 286 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Projectgroep leesbevordering Aan de slag met kinderboeken
een programma leesbevordering ten behoeve van pabostudenten
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Biblion, Den Haag | 2001
Gedrukt boek
ABC Een boekig klimaat
Tips voor leerkrachten in het basisonderwijs met betrekking tot leesbevordering voor beginnende lezers.
Non-fictie
Nederlands | 46 pagina's | ABC, Amsterdam | 2001
Gedrukt boek
Iris Corstanje Vrij lezen blijven lezen
Tips voor leerkrachten voor het vrij lezen in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 30 pagina's | Biblion Uitgeverij, Den Haag | 2000
Gedrukt boek
Truuske Sanders-Mulder Bibliotheekwerk voor baby's, peuters en kleuters
organisatiehandleiding
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | NBLC Uitgeverij, Den Haag | 1997
Gedrukt boek