Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 42)
Albert Epping Machine brein
programmeren met Scratch & mBlock
Leer met de kennis van Schratch (gratis programmeertaal) projecten ontwerpen met Makeblock pakketten (moet je zelf kopen) voor o.a. microcontrollers, robots en motoren. Stapsgewijze uitleg met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | coderoadshow, [Hulst] | 2018
Gedrukt boek
Max Wainewright Stap voor stap
programmeren kun je leren
Leer stap voor stap programmeren met de (gratis) programma's Logo en Scratch. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, [Etten-Leur] | 2016
Gedrukt boek
Max Wainewright Stap voor stap
programmeren kun je leren
Leer stap voor stap programmeren met de (gratis) programma's Logo en Scratch. Lees hoe je lussen en variabelen gebruikt. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, [Etten-Leur] | 2016
Gedrukt boek
Max Wainewright Stap voor stap
programmeren kun je leren
Leer stap voor stap hoe je met de programmeertalen Scratch en Python keuzemogelijkheden met 'als' inbouwt. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, [Etten-Leur] | 2016
Gedrukt boek
LEAD-Project Super Scratch programmeeravontuur!
leer programmeren door coole games te maken!
Programmeer met Scratch (gratis op internet) games of programma's als penalty-schieten en een Egyptisch doolhof. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur en een ballonstrip als voorafje. Vanaf ca. 10 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Uitgeverij Nieuwezijds, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Filip Ledoux Hoe word ik een bit-kid?
leer programmeren met de magische driehoek
Leer de computer begrijpen en programmeren met Scratch (gratis op internet). Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Het Boekenschap, [Doetinchem] | 2016
Gedrukt boek
Max Wainewright Handleiding hoe help ik kinderen programmeren
Handleiding bij de vier oefenboeken van de serie 'Stap voor stap: programmeren kun je leren' met leerdoelen, extra opdrachten en beknopte technische beschrijvingen van de gebruikte programmeertalen. Voor begeleiders van kinderen van ca. 9 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 46 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2016
Gedrukt boek
Ron Ford Leren programmeren met Scratch
spelenderwijs leren programmeren voor kinderen
Met het gratis programma Scratch leer je stap voor stap programmeren. In zes projecten laat je o.a. poppetjes bewegen en geluid maken. Met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Dan Gookin Programmeren met C voor dummies®
C is een van de oudste en meest gebruikte programmeertalen. De invloed van C is zo groot dat verschillende andere talen (zoals C++, Java en JavaScript) grotendeels de syntaxis van C gebruiken. Dit boek is een toegankelijke introductie in het programmeren en de programmeertaal C. In heldere stap-voor-stapinstructies leer je de syntaxis van C kennen en ontdek je de logica achter het programmeren. Met dit boek heeft C geen geheimen meer voor jou en ben je in no time klaar voor het leren van andere programmeertalen!...
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's (ePub2, 10 MB) | Voor Dummies, Amersfoort | 2018
E-book
Derek Breen Games ontwerpen voor kids
Ontwerp en teken je graag? Lees dan hoe je vier games ontwerpt met het gratis programma Scratch. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 10 MB | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
Derek Breen Computeranimaties maken voor kids voor Dummies®
Wil je zelf een animatiefilmpje maken? Lees hoe je dit met het gratis programma Scratch kunt doen. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 14 MB | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
John Paul Mueller Programmeren met Python voor dummies®
Basisbeginselen en veelgebruikte functies voor beginners van de programmeertaal voor apps voor elk populair besturingssysteem.
Non-fictie
Nederlands | 241 pagina's (ePub2, 13 MB) | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
Barry Burd Programmeren met Java voor dummies®
Java is een van de populairste programmeertalen ter wereld en wordt gebruikt bij het ontwikkelen van websites. Ook is het de standaard programmeertaal voor het maken van Android-apps. Of je nu met programmeren met Java begint, of start met programmeren in het algemeen, dit boek leert je alles wat je moet weten. In deze toegankelijke gids lees je onder meer hoe je Java moet installeren, hoe je de nieuwste tools en technieken toepast en hoe je tijd bespaart door codes te hergebruiken. Met dit boek...
Non-fictie
Nederlands | 261 pagina's (ePub2, 13 MB) | Voor Dummies, Amersfoort | 2017
E-book
Anna Anthropy Make your own puzzlescript games!
Non-fictie
Engels | 156 pagina's | No Starch Press, San Francisco | 2020
Gedrukt boek
David A. Lien IBM-Basic voor personal computers
Leerboek voor de computertaal IBM-BASIC. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 384 pagina's | Kluwer Technische Boeken, Deventer [etc.] | 1986
Gedrukt boek
Majed Marji Scratch dlja ditej; Scratch для дітей
Veselyj vstup do prohramuvannja z ihramy, maljunkamy, faktamy i matematykoju; Веселий вступ до програмування з іграми, малюнками, фактами і математикою
Leer makkelijk programmeren met Scratch (gratis op internet) en maak je eigen animaties, spellen of andere programma's. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur en voorbeelden. Met hulp vanaf ca. 9 jaar, zelfstandig vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Oekraïens | 336 pagina's | Vydavnyctvo Staroho Leva, Lʹviv | 2021
Gedrukt boek
Eric Weinstein Ruby; Ruby
dlja ditej; mahičnyj vstup do prohramuvannja; для дітей; магічний вступ до програмування
Op speelse wijze leren programmeren in Ruby voor kinderen vanaf ca. 10-16 jaar
Oekraïens | 364 pagina's | Vydavnyctvo Staroho Leva, Lʹviv | 2020
Gedrukt boek
Albert Sickler MSX LOGO spelenderwijs
Met veel voorbeelden wordt uitgelegd hoe je de programmeertaal LOGO op een MSX-computer kunt gebruiken. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Kluwer Technische Boeken, Deventer [etc.] | 1987
Gedrukt boek
Klaas de Groot Bezig met Basic
Dit boek leert je hoe je met de computertaal Basic zelf programma's kunt schrijven. Vanaf ca. 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Dijkstra, Groningen | 1985
Gedrukt boek
N.J.M. Commandeur Elan
kennismaking met systematisch programmeren
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's | Educaboek, Culemborg | 1984
Gedrukt boek