Zoekresultaten
Resultaat 321 - 340 (van 526)
M.J.C. Mommers Zorgverbreding bij het leren lezen
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1986
Gedrukt boek
Piet Hagen Hoe wij leren lezen
Uitvoerig overzicht van algemene en onderwijskundige facetten van het (leren) lezen.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1984
Gedrukt boek
Schrijversproject i.m. Laurens van der Graaff Wolken en andere voetstappen
Bijna veertig verhalen en enkele gedichten van jongeren over dromen. Geschreven in het kader van een project op enige middelbare scholen ter nagedachtenis van een bij de MH17-ramp omgekomen docent Nederlands. Met enkele zwart-witillustraties. Vanaf ca. 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 217 pagina's | Uitgeverij Nieuwe Druk, Arnhem | 2016
Gedrukt boek
Stichting Bibliographia Neerlandica De literaire canon in het onderwijs
Bundel opstellen.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | Stichting Bibliographia Neerlandica, 's-Gravenhage | 1993
Gedrukt boek
Werkverband Literatuursociologie Speerpunt lezen
bijdragen aan het gelijknamige symposium georganiseerd door het Werkverband Literatuursociologie op 18 december 1985 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Opstellen over het leesonderwijs op basisscholen
Non-fictie
Nederlands | 249 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1987
Gedrukt boek
Hetty Romein-van der Waa Met gezond verstand en liefde
Door middel van citaten uit in de klas voorgelezen boeken en een toelichting daarop wordt duidelijk gemaakt waarom juist die boeken gekozen zijn en hoe er in de klas mee gewerkt is
Non-fictie
Nederlands | 53 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1979
Gedrukt boek
Wim van der Kruis Kom op, we gaan zingen!
nieuwe kinderliedjes en rijmpjes met bijpassende spelletjes
Kinderliedjes met notenschrift bijeengebracht om in groepsverband met kinderen tot ca. 8 jaar of met verstandelijk gehandicapten te gebruiken.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Intro, Baarn | 1996
Gedrukt boek
Marie-José Balm Volksverhalen uit kleurrijk Nederland in de klas
een boekje vol ideeën voor het basisonderwijs
Aanwijzingen voor het opzetten van allerlei activiteiten in een of meer groepen van het basisonderwijs rond de "Volksverhalen uit kleurrijk Nederland", een zesdelige serie thematische verhalen uit verschillende culturen.
Non-fictie
Nederlands | 42 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 1991
Gedrukt boek
Oefenboek rekenen
groep 3 - 1e helft schooljaar
Oefenboek om kinderen te laten oefenen met de rekenvaardigheden die nodig zijn voor de eerste helft van het schooljaar van groep 3. Uitgangspunt voor de inhoud van dit oefenboek is de Cito-toets Rekenen, die na de eerste helft van het schooljaar van groep 3 wordt gemaakt. De rekenvaardigheden die hierin worden getoetst komen aan bod in dit oefenboek.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Sweelinck & De Boer B.V., Den Haag | 2019
Gedrukt boek
Marlies Beermann Muziek- en dansspelletjes voor kinderen van 3-8 jaar
120 eenvoudige en creatieve groepsspelletjes gebaseerd op dans en muziek, bedoeld voor alle onderwijs- en vormingssituaties
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 1994
Gedrukt boek
Het leesplankje
met woordspelletjes en leesoefeningen ...
Selectie van zeven varianten op het nostalgische 'aap-noot-mies'-leesplankje.
Non-fictie
Nederlands | 19 pagina's | Uitgeverij Libre BV, [Leeuwarden] | 2014
Gedrukt boek
Werkboek poëzie in het voortgezet onderwijs bij Ik voel me wat bijzonder
haal eens een gedicht achter de hoek...
Suggesties om te werken met poëzie in de eerste klassen van het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 63 pagina's | Infodok, Leuven, 's Gravenhage | 1987
Gedrukt boek
Frank Smith Understanding reading
a psycholinguistic analysis of reading and learning to read
Verhandeling vanuit de psycholinguistiek over lezen en het leren lezen
Non-fictie
Engels | 264 pagina's | Holt, Rinehart and Winston, New York [etc.] | 1982
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum Neem en lees
literaire competentie; het doel van het literatuuronderwijs
Bundel bijdragen aan het congres over literatuurdidactiek van de Katholieke Universiteit Nijmegen in 1990.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1992
Gedrukt boek
A.L. de Bruin-de Boer Hoogintelligente kinderen in het basisonderwijs
Handboek voor de begeleiding van, en het onderwijs aan, hoogintelligente kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 177 pagina's | De Ruiter, [Gorinchem] | 1993
Gedrukt boek
Cees West Liedjes, verhalen en muzikale spelletjes uit de echoput
Bundel spelletjes, liedjes en verhalen om muzikale en niet-muzikale kinderen van ca. 9-11 jaar, met begeleiding van ouderen, te stimuleren in het bezig zijn met klank en muziek
Non-fictie
Nederlands | 99 pagina's | Servire, Katwijk | 1982
Gedrukt boek
Vera Asselbergs-Neessen Kind, kunst en opvoeding
de Nederlandse beweging voor beeldende expressie
Overzicht van de veranderde inzichten over kunstopvoeding van kinderen op scholen.
Non-fictie
Nederlands | 317 pagina's | Acco, Amersfoort [etc.] | 1989
Gedrukt boek
Ria Bauer-van Wechem Boeken voor jonge kinderen
Handboekje, vooral bruikbaar bij de opleiding van diegenen die in de onderwijspraktijk gaan werken met boeken voor jonge kinderen (kleuter- en basisonderwijs)
Non-fictie
Nederlands | 147 pagina's | Dijkstra, Zeist | 1980
Gedrukt boek
Harm Knijpstra Zij-instromers in de meertalige klas
naar werkbare oplossingen
Informatie over de taaldidactische en klasseorganisatorische opvang van allochtone leerlingen, die na hun zesde naar Nederland zijn gekomen, in het basisonderwijs in Amsterdam.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Suzan Overmeer Jazz in de klas
Methode voor jazzimprovisatie in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Stichting Jazz4kids, Leiden | 2008
Gedrukt boek