Zoekresultaten
Resultaat 281 - 300 (van 526)
Annerieke Freeman-Smulders Leren lezen is niet genoeg
Vanuit haar jarenlange bibliotheekervaring gaat de auteur op zoek naar de oorzaken van het niet kunnen of willen lezen en draagt suggesties aan die hierin verandering kunnen brengen.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1990
Gedrukt boek
Martine Letterie Literatuur in de basisvorming
Didactische handleiding voor leerkrachten, die Nederlands doceren aan 12- tot 15-jarigen.
Non-fictie
Nederlands | 186 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1995
Gedrukt boek
Ingeborg van der Made Tips bij toppers
werkvormen bij 15 populaire prentenboeken voor groep 1 en 2 van de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 53 pagina's | Provinciale Bibliotheekcentrale Drenthe, [Assen] | 1996
Gedrukt boek
Centrum voor Godsdienstige Vorming Vertel eens
over het vertellen van bijbelverhalen aan vier- tot zevenjarigen
Beschouwingen over het vertellen van bijbelse verhalen aan jonge kinderen, gezien vanuit verschillende godsdienstige richtingen.
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's | Centrum voor Godsdienstige Vorming, Diemen | 1990
Gedrukt boek
Jan Van Coillie Poëzie graag!
werken met gedichten in de kleuterklas en de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 99 pagina's | Apeldoorn : Altiora, Averbode | 1990
Gedrukt boek
Cor van der Burg | Steven van Campen Kijk - lezen
stripverhalen in het basisonderwijs
Na een theoretische uiteenzetting over structuur en beeldspraak van strips volgen tal van lessuggesties voor het werken met strips in het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1983
Gedrukt boek
Bernard Lernout S.O.S. taal
Frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaans leren?; een nieuwe frisse aanpak
Praktische gids voor het makkelijker leren van een vreemde taal.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Standaard, Antwerpen | 2009
Gedrukt boek
Cees van der Kooij Verhalen over vroeger
historische jeugdliteratuur als hulpmiddel voor het geschiedenisonderwijs in de basisschool
Na een analyse van het genre historische verhalen voor de jeugd, gaat de schrijver in op de theorie en de praktijk van zulke verhalen binnen het geschiedenisonderwijs op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1984
Gedrukt boek
Oefenboek rekenen
groep 4 - 2e helft schooljaar
Oefenboek om kinderen te laten oefenen met de rekenvaardigheden die nodig zijn voor de tweede helft van het schooljaar van groep 4.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Sweelinck & De Boer B.V., Den Haag | 2019
Gedrukt boek
Theo Boland Het hoofd in de boeken
over begrijpend lezen op de basisschool
Overzicht van de plaats van het begrijpend lezen binnen het leesonderwijs in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 101 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Samengevat
schematisch overzicht van de examenstof
Overzicht van de stof voor het eindexamen biologie voor alle leerwegen van het vmbo. Vanaf ca. 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Amersfoort | 2011
Gedrukt boek
Annemie Benoit | Erik van Os | Elle van Lieshout Veilig leren lezen
Fictie | Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Uitgeverij Zwijsen, Tilburg | 2014
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum De toekomst van het verleden
boeken, geschiedenis, onderwijs
Bundeling van de lezingen gehouden tijdens het door de Katholieke Universiteit Brabant op 2 juni 1987 te Tilburg georganiseerde symposium "Literatuur en geschiedenis" en het themanummer van het tijdschrift Leesgoed
Non-fictie
Nederlands | 260 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1990
Gedrukt boek
Wilma Strik Boos, bang, blij
themamap voor peuters en kleuters
Praktische handleiding voor leerkrachten, gericht op de stimulering van de sociaal-emotionele ontwikkeling en taalontwikkeling bij kinderen van 2 tot 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Samsom H.D. Tjeenk Willink, Alphen aan den Rijn | 1994
Gedrukt boek
Marjolein Degenaar Wijsneuzen
aanzetten tot filosoferen; voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs
Aan de hand van vragen als 'Voel jij je een dier?' en 'Ben je wel eens onrechtvaardig behandeld?' word je uitgenodigd om na te denken, redeneren, argumenteren en discussiëren. Lesmethode filosofie met thema's als mensbeelden, ethiek en kennis, voorzien van vragen en opdrachten. Met grappige zwart-witte cartoons. Vanaf ca. 12 tot 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Primavera Educatief, Leiden | 2008
Gedrukt boek
Leonie Robroek Aap-bis-zjwaam
een collectie leesplankjes in woord en beeld
Overzicht in woord en beeld van zo'n 185 leesplankjes en variaties daarvan. Met kleurenfoto's van leesplankjes uit Nederland, ook in diverse dialecten, en uit het buitenland. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | LVD-U, Heerlen | 2013
Gedrukt boek
M. Stokmans De casus Bazar
effectmeting van een leesbevorderingsproject
Onderzoek naar het effect van het leesbevorderingsprogramma voor het vmbo 'Bazar' op de leeshouding en het leesgedrag van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 193 pagina's | Eburon, Delft | 2007
Gedrukt boek
Truusje Vrooland-Löb Een prentenboek in je eigen taal 2
handleiding voor leraren in het basisonderwijs
Aan de hand van vijf bekende prentenboeken zijn lesvoorbeelden, tips en ideeën uitgewerkt om aan te tonen hoe het gebruik van boeken, audio- en videocassettes kan bijdragen aan de taalontwikkeling in het Nederlands, Turks en Arabisch in de onderbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Lâle, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek
Antoon van Eijk Examenidioom#
Oefeningen rond twintig thema's om je woordenschat Engels uit te breiden. Te gebruiken ter voorbereiding van het vwo-examen Engels. Met kleine zwart-witillustraties. Vanaf ca.15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | Engels | 121 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Amersfoort | 2019
Gedrukt boek
Peter van Hasselt Doen alsof...?
dramatisch spel in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1985
Gedrukt boek