Zoekresultaten
Resultaat 201 - 220 (van 330)
Oefenboek rekenen
groep 4 - 2e helft schooljaar
Oefenboek om kinderen te laten oefenen met de rekenvaardigheden die nodig zijn voor de tweede helft van het schooljaar van groep 4.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Sweelinck & De Boer B.V., Den Haag | 2019
Gedrukt boek
Annemie Benoit | Erik van Os | Elle van Lieshout Veilig leren lezen
Fictie | Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Uitgeverij Zwijsen, Tilburg | 2014
Gedrukt boek
Maan. roos. vis
Maak meer dan tweeduizend zinnetjes met drie zinsdelen. Ruim honderd hiervan worden uitgebeeld in kleurentekeningen. Spiraalbanden met kaartjes. Vanaf ca. 5 t/m 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 2009
Gedrukt boek
Maan. roos. vis
Woordenmaker waarbij met behulp van tekeningen meer dan honderd woorden gemaakt kunnen worden. Voorzien van uitleg en tips. Vanaf ca. 4 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 42 pagina's | Zwijsen thuis, Tilburg | 2006
Gedrukt boek
Het grote Junior Einstein doeboek voor kleuters
lezen, tellen, schrijven, kleuren, kijken
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2020
Gedrukt boek
Theo Boland Het hoofd in de boeken
over begrijpend lezen op de basisschool
Overzicht van de plaats van het begrijpend lezen binnen het leesonderwijs in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 101 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Ad Marchand De leesschrijfhoek
naar natuurlijk leren lezen
Inleiding tot en suggesties voor uitwerking van lesmateriaal van de "leesschrijfhoek", een werkwijze in groep 2 en 3 van het basisonderwijs. Het kind leert, uitgaand van eigen belevings- en ervaringswereld, functioneel lezen en schrijven.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1989
Gedrukt boek
Andrew W. Tuer History of the horn-book
Engels | 179 pagina's | S. Emmering, Amsterdam | 1971
Gedrukt boek
Oefenboek rekenen
groep 4 - 1e helft schooljaar
Oefenboek om kinderen te laten oefenen met de rekenvaardigheden die nodig zijn voor de eerste helft van het schooljaar van groep 4.
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Sweelinck & De Boer B.V., Den Haag | 2019
Gedrukt boek
Het leesplankje
met woordspelletjes en leesoefeningen ...
Selectie van zeven varianten op het nostalgische 'aap-noot-mies'-leesplankje.
Non-fictie
Nederlands | 19 pagina's | Uitgeverij Libre BV, [Leeuwarden] | 2014
Gedrukt boek
Citotoets oefenboek
groep 8
Ruim 565 vragen over taal, rekenen en studievaardigheden om te oefenen voor de Cito-eindtoets. Antwoorden en uitleg staan in een apart boek. Met kleine kleurentekeningen. Onder begeleiding vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 373 pagina's | SM&C Internet Services, Enschede | 2012
Gedrukt boek
Opbouwwerk Maasmechelen Babbeldoos
spelen met talige elementen
Methode om taalzwakke kinderen in de basisschoolleeftijd spelenderwijs taal aan te leren.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2000
Gedrukt boek
Ik Mik Loreland
een kijkboek met spelletjes en verhalen
Mik reist door verschillende fantasiewerelden en leert daar letters en woorden. Met gekleurde en zwart-witte tekeningen. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Nederlandse Onderwijs Televisie, Hilversum | 1994
Gedrukt boek
Harm Knijpstra Zij-instromers in de meertalige klas
naar werkbare oplossingen
Informatie over de taaldidactische en klasseorganisatorische opvang van allochtone leerlingen, die na hun zesde naar Nederland zijn gekomen, in het basisonderwijs in Amsterdam.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Lezen en begrijpen
de psychologie van het leesproces
Overzicht van de theorie en de praktische toepassing van de leespsychologie.
Non-fictie
Nederlands | 335 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1991
Gedrukt boek
Jos van de Wouw Om 't gedicht
'n wegwijzer poëzielezen in de basisschool
Handreiking tot het gebruik van poëzie in het basisonderwijs aan de hand van lesvoorbeelden gericht op verschillende leeftijdsgroepen.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Piet Mooren Could be worse
boeken bij Engels in het basisonderwijs
In de overtuiging dat veel en vroeg lezen een bijdrage kan leveren aan de verwerving van een vreemde taal bevelen de auteurs een groot aantal kinder(prenten)boeken aan als aanvullend lees- en verwerkingsmateriaal bij het onderwijs in de Engelse taal op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Werkverband Literatuursociologie Speerpunt lezen
bijdragen aan het gelijknamige symposium georganiseerd door het Werkverband Literatuursociologie op 18 december 1985 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Opstellen over het leesonderwijs op basisscholen
Non-fictie
Nederlands | 249 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1987
Gedrukt boek
M.J.C. Mommers Zorgverbreding bij het leren lezen
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1986
Gedrukt boek