Heb jij het al onder de duim? - Week van de Mediawijsheid 2018
Van 16 tot en met 23 november vindt de Week van de Mediawijsheid 2018 plaats. Het thema luidt: ‘Heb jij het onder de duim?’.
De Week van de Mediawijsheid richt zich dit jaar op iedereen die wel een helpende hand kan gebruiken. Waaraan moet je vandaag de dag voldoen om jezelf ‘mediawijs’ te kunnen noemen? Daarom staat de vraag centraal: ‘Heb jij het onder de duim?’
Niet iedereen is even handig met digitale media. Dat is een groeiend probleem. Want of het nu gaat om het doen van bankzaken, het vinden van een baan of het regelen van privacyinstellingen: het wordt steeds belangrijker om een bepaalde mate van mediawijsheid in de vingers te hebben. Daarbij hoort ook dat je je bewust bent van wat allemaal nodig is om mee te kunnen komen in een samenleving die steeds digitaler wordt. Daarom richt de Week van de Mediawijsheid zich op iedereen die wel een helpende hand kan gebruiken.
De Week van de Mediawijsheid richt zich primair op kinderen in de (basis)schoolleeftijd. Toch is er ook aandacht voor jonge kinderen van 0-6 jaar, bijvoorbeeld voor mediaopvoeding. Door het hele land worden activiteiten georganiseerd voor kinderen, jongeren, (groot)ouders en opvoeders.
Kijk welke activiteiten bij jou in de buurt plaatsvinden.
Als Bibliotheek, kinderopvang, mediacoach of professional kun je meedoen aan de campagne door een activiteit te organiseren en deze op de kaart te plaatsen.
Bekijk het Inspiratieoverzicht of plaats een activiteit op de kaart.
Kijk ook op weekvandemediawijsheid.nl.