Campagne ‘Geef een prentenboek cadeau’ uitgesteld
Vanwege de huidige lockdown en recente ontwikkelingen rondom het coronavirus is de campagne 'Geef een prentenboek cadeau' uitgesteld tot 21 mei.
De sluiting van de boekhandels, scholen en kinderopvanginstellingen plus de onvoorspelbaarheid van het virus bemoeilijken de campagne. Doordat de boekhandels dicht zijn en er geen duidelijk zicht is op heropening, mist de campagne het doel om nieuw publiek in de fysieke boekhandel te krijgen. Het sluiten van de scholen en kinderopvanginstellingen zorgt er dan weer voor dat de grootste doelgroep van deze campagne, moeilijker te bereiken is. Niet voor niets is de missie van de campagne álle kinderen te laten opgroeien tussen de boeken, en het onderwijs en kinderopvang spelen een belangrijke rol in de verspreiding daarvan.
In overleg met verschillende boekhandels en partners is gekozen voor een nieuwe datum: vanaf vrijdag 21 mei is Max en de Maximonsters voor € 2,50 overal verkrijgbaar.
Missie 'Geef een (prenten)boek cadeau'
De leesbevorderingscampagne 'Geef een (prenten)boek cadeau' heeft als missie om alle kinderen in Nederland en Vlaanderen te laten opgroeien tussen de mooiste boeken uit de jeugdliteratuur. Boekhandels en diverse landelijke organisaties bundelen hun krachten om elk jaar een jeugd- en een prentenboekklassieker op een toegankelijke manier beschikbaar te maken.
Hoe bereiken we alle kinderen? Door te geven!
Voor een heel klein bedrag zijn de boeken te koop in de boekhandel, om cadeau te geven aan jezelf of een ander. Door de nadruk te leggen op ‘geven’, hoopt de stichting alle kinderen te bereiken – ook de kinderen die, om wat voor reden ook, thuis geen boeken hebben. Zo’n gulle gever hoeft niet per se vader, moeder, opa of oma te zijn: ook gemeente, school of kinderdagverblijf kan er bijvoorbeeld aan bijdragen.
Ga naar 'Geef een (prenten)boek cadeau'.