Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 87)
A.G. Bus Geletterde peuters en kleuters
theorie en praktijk van ontluikende geletterdheid
Theorie en praktijk van de vroege lees- en schrijfontwikkeling, de zogenaamde "ontluikende geletterdheid", bij 0 tot 6-jarigen, waarbij de invloed van de omgeving op dit proces wordt benadrukt.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Boom, Amsterdam [etc.] | 1995
Gedrukt boek
S.M. Goorhuis-Brouwer Kinderen en taal
de spraak- en taalontwikkeling van baby's, peuters en kleuters
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Kosmos, Utrecht [etc.] | 1992
Gedrukt boek
NL Nederlands
pictogrammenwoordenboek
Gidsje met pictogrammen voor het oefenen van de Nederlandse taal.
Non-fictie
Nederlands | 46 pagina's | de Rand, [Wemmel] | 2016
Gedrukt boek
Wim Daniëls Bla bla bla
wonderlijke woorden en te gekke talen
Op humoristische wijze worden allerlei wetenswaardigheden verteld over taal en schrift. Met cartoonachtige zwart-wittekeningen. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Kluitman, [Alkmaar] | 2006
Gedrukt boek
Jeroen Aarssen Plaatjes kijken, praatjes maken
een didactisch kader voor gesprekken met jonge kinderen en doelgericht stimuleren van hun taalontwikkeling
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Sardes, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Vrouwentaal en mannenpraat
verschillen in taalgebruik en taalgedrag in relatie tot de maatschappelijke rolverdeling
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Van Gennep, Amsterdam | 1978
Gedrukt boek
Femke Woudstra Digitalige boeken
het ontwerpen van digitalige boeken met behulp van een visueel stappenplan
Methode voor het maken van digitale prentenboeken met leerlingen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Femke Woudstra], [Eindhoven | 2010
Gedrukt boek
Werkgroep Prentenboeken Met Kees en Corien op spinnenjacht
Dagelijkse belevenissen van twee kleutervriendjes, voorzien van een handleiding als extra stimulans voor taal- en sociaal emotionele ontwikkeling. Met gekleurde tekeningen. Vanaf ca. 3 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 39 pagina's | Groen, Heerenveen | 2002
Gedrukt boek
Lezen en begrijpen
de psychologie van het leesproces
Overzicht van de theorie en de praktische toepassing van de leespsychologie.
Non-fictie
Nederlands | 335 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1991
Gedrukt boek
Birgit Stolt Het vertalen van kinderboeken
Twee artikelen waarvan het eerste met praktijkvoorbeelden laat zien wat er bij vertalingen fout kan gaan, en het tweede een uiteenzetting geeft van de problemen die zich voordoen bij het onderzoek, dat voor het vertalen van kinderboeken in het algemeen noodzakelijk is
Non-fictie
Nederlands | 34 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lectuur Centrum, Den Haag | 1980
Gedrukt boek
Adviescommissie voor de Leerplanontwikkeling Moedertaal Schooltaal thuistaal
over de verschillen tussen de schooltaal en de thuistaal van kinderen en de onderwijskundige gevolgen daarvan
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Staatsuitgeverij, 's-Gravenhage | 1978
Gedrukt boek
Annemieke Bastiaans Gijs het sterke paard
logopedisch prentenboek met mondmotorische oefeningen, picto-zinnen, liedjes en taaldenkvragen
Fictie
Nederlands | 32 pagina's | Voice Joy, [Utrecht] | 2013
Gedrukt boek
Stichting Kunstzinnige Vorming Amsterdam Kijken, luisteren, lezen & spelen
de interculturele boek- en luisterhoek in bibliotheek en klas
Suggesties voor het ontwikkelen van activiteiten met boeken, te gebruiken bij moedertaal- en tweede taalprojecten in de onderbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's | Stichting Kunstzinnige Vorming Amsterdam, Amsterdam | 1990
Gedrukt boek
Anne Baker Kinderverhalen, geen sprookjes
Lezing over het proces van taalverwerving bij jonge kinderen en de rol die biografische gegevens daarin spelen.
Non-fictie
Nederlands | 27 pagina's | Vossiuspers AUP, Amsterdam | 1996
Gedrukt boek
Taal in vertaling
het Nederlandstalige kinder- en jeugdboek binnen en over de grenzen
Tekst van een aantal lezingen gehouden tijdens een symposium van de werkgroep jeugdboekenschrijvers van de Vereniging van letterkundigen (juni 1994, Baarn). Bijdragen over onder meer het Nederlandse kinder- en jeugdboek in vertaling in Groot-Brittannië, Zweden en Duitsland, de PR-aktiviteiten van een uitgeverij, de promotie-aktiviteiten van het Literair produktie- en vertalingsfonds, het auteursrecht en contracten in internationaal perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | Rijksuniversiteit Leiden, Sectie Kind en Media], [Leiden | 1994
Gedrukt boek
Reading Association in the Netherlands De geletterde samenleving
Non-fictie
Nederlands | 237 pagina's | Eburon, Delft | 1993
Gedrukt boek
Joke Linders Zo leren kinderen praten
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Stichting Spel- en Opvoedingsvoorlichting, Den Haag | 1990
Gedrukt boek
Neil Postman Weloverwogen bezwaren
tegendraadse beschouwingen over taal, technologie en onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Het Wereldvenster, Houten | 1988
Gedrukt boek
Frank Smith Understanding reading
a psycholinguistic analysis of reading and learning to read
Verhandeling vanuit de psycholinguistiek over lezen en het leren lezen
Non-fictie
Engels | 264 pagina's | Holt, Rinehart and Winston, New York [etc.] | 1982
Gedrukt boek
International Research Society for Children's Literature Children's books in translation
the situation and the problems; proceedings of the third symposium of the International Research Society for Children's Literature, held at Södertälje, August 26-29, 1976
De stand van zaken, de problemen en ideeën voor onderzoek op het gebied van de vertaling van jeugdboeken in voornamelijk Noord- en Oosteuropese landen
Non-fictie
Engels | 4 pagina's | Almqvist & Wiksell International, Stockholm | 1978
Gedrukt boek