Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 110)
Berrie Heesen Kinderen filosoferen
Korte verhaaltjes over allerlei onderwerpen, gecombineerd met vragen en opdrachten, bedoeld voor kinderen vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Damon, Best | 1998
Gedrukt boek
Henk Hansma Kansrijke taal
Werkboek voor leerkrachten in het basisonderwijs, waarin een praktijk-theoretisch kader wordt uitgewerkt voor het taalonderwijs aan peuters en kleuters, met name die in kansarme situaties.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1993
Gedrukt boek
Nijmeegse Werkgroep Taaldidactiek Taaldidactiek aan de basis
Handboek voor de PABO-student.
Non-fictie
Nederlands | 454 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1992
Gedrukt boek
Henk Van der Wijngaart Ik kaart ik reken
rekenen met kaartspelletjes= kaartspelen+ rekendidactiek+ remediëring
Per leeftijdsgroep worden vele kaartspelletjes uitgelegd om nog beter te leren rekenen. Met kleine zwart-wittekeningen. Voor kinderen vanaf ca. 5 tot 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2007
Gedrukt boek
Paul Rooyackers Honderd speelteksten
nieuwe speelteksten voor iedereen vanaf 8 jaar; voor onderwijs en jeugdwerk
Honderd korte dialogen die met kinderen van ca. 8 tot 12 jaar kunnen worden gelezen en gespeeld. Bevat tevens een inleiding met spelaanwijzingen voor begeleiders. Met zwart-wittekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 167 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2006
Gedrukt boek
Jeroen Aarssen Plaatjes kijken, praatjes maken
een didactisch kader voor gesprekken met jonge kinderen en doelgericht stimuleren van hun taalontwikkeling
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Sardes, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Stichting Leerplanontwikkeling Literatuur en fictie
een didactische handreiking voor het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Biblion Uitgeverij, Leidschendam | 2004
Gedrukt boek
Margriet Dijkstra Boeken maken in de klas
Didactische leidraad voor leerkrachten ten behoeve van de activiteit 'boeken maken' in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2001
Gedrukt boek
Ruud A.J. Kraaijeveld Lezen onder de loep
zelfstandig werken met jeugdboeken
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Walvaboek, Holten | 2001
Gedrukt boek
José Bakker Ding-dong
Bundel met liedjes en bijbehorende spelletjes ten behoeve van de muzikale vorming van kinderen van vier tot acht jaar.
Non-fictie
Nederlands | 264 pagina's | Stichting ter Bevordering van de Muzikale Vorming | 1986
Gedrukt boek
Leen De Bie Een blik op techniek
kleuters motiveren voor STEM (science, technology, engineering and mathematics) en ze de zin geven voor wetenschappen, wiskunde en techniek; kleuters kunnen meer dan je denkt; ze zijn ondernemend, creatief en vooral zeer nieuwsgierig; de wereld van techniek is voor hen dan ook een wereld waarin ze volop kunnen experimenteren en probleemoplossend denken
Praktische handleiding voor leerkrachten in de onderbouw van het basisonderwijs om kleuters zowel hun technische als sociale vaardigheden te laten ontwikkelen.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2014
Gedrukt boek
Anoek van Korlaar Zora de superkat
Fictie
Nederlands | 56 pagina's | Graviant Publishers, [Doetinchem] | 2021
Gedrukt boek
Susan Kramer Fundamentele bewegingen voor kinderen
met dansjes, meditaties en yoga
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Kramer], [Castricum | 2006
Gedrukt boek
Roeland Maier Kinderen en... van sportdag tot speelfeest
Handleiding voor o.a. leerkrachten of ouders om sport-en speldagen voor kinderen van 4 tot 12 jaar te organiseren. Met zwart-witte tekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 105 pagina's | Kwintessens, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
T. Gijsel Was ik maar op Trinidad
12 Caribische en Braziliaanse liedjes voor groep 6, 7 en 8 van de basisschool
Met muzieknoten. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
Jos Letschert Op verhaal komen
thematisch onderwijs waarbij verhalen in het middelpunt staan
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1995
Gedrukt boek
Ad Marchand De leesschrijfhoek
naar natuurlijk leren lezen
Inleiding tot en suggesties voor uitwerking van lesmateriaal van de "leesschrijfhoek", een werkwijze in groep 2 en 3 van het basisonderwijs. Het kind leert, uitgaand van eigen belevings- en ervaringswereld, functioneel lezen en schrijven.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1989
Gedrukt boek
Jos van de Wouw Om 't gedicht
'n wegwijzer poëzielezen in de basisschool
Handreiking tot het gebruik van poëzie in het basisonderwijs aan de hand van lesvoorbeelden gericht op verschillende leeftijdsgroepen.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Piet Mooren Could be worse
boeken bij Engels in het basisonderwijs
In de overtuiging dat veel en vroeg lezen een bijdrage kan leveren aan de verwerving van een vreemde taal bevelen de auteurs een groot aantal kinder(prenten)boeken aan als aanvullend lees- en verwerkingsmateriaal bij het onderwijs in de Engelse taal op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Louis Nouws Van kleuterkrabbel tot schrijftaal
methodisch schrijven, vormgeven, spellen, creatief, grafisch en zakelijk schrijven in de basisschool
Bestudering van de schrijfontwikkeling bij kinderen van 4 tot 12 jaar, met praktische adviezen, oefeningen en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1985
Gedrukt boek